Продавець ТОВ "Техноактив Інвест" м. Хмельницький розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
87 відгуків
Замовити запчастини для спецтехнікиЗамовити
+380 (67) 404-13-50
+380 (50) 339-06-84
Оригінальні запчастини для спецтехніки, нові та вживані

Вибір масла для гідравлічної системи спецтехніки

Вибір масла для гідравлічної системи спецтехніки

Безперебійна робота екскаватора, навантажувача, трактора або іншої спеціальної техніки вимагає регулярного обслуговування як самої машини, так і її гідравліки. ТО передбачає не тільки перевірку стану вузлів та комплектуючих, ступені їх зношування, надійності ущільнень, але також і обов'язкову заміну масла.

Яку функцію виконує масло в роботі гідравліки

Гідравлічне мастило відіграє важливу роль в забезпеченні функціонування машин. Цей рідкий матеріал є носієм механічної енергії тобто передає робочим механізмам зусилля від силових установок.
Це основна функція, крім якої є і допоміжні:

  • запобігати передчасному зносу деталей від корозії;
  • захищати рухомі і тертьові вузли системи від втомного зносу, та механічних пошкоджень;
  • сприяти нормальній роботі техніки в умовах різної вологості і температури назовні системи;
  • запобігати утворенню відкладень на стінках гідравліки.

Чому масло необхідно міняти

Під час циркуляції масла в гідравлічній системі воно забруднюється частинками зносу та розносить їх по всіх вузлах. Це частіше за все і стає причиною передчасного стирання компонентів, заклинювання робочих вузлів та інших суттєвих поломок, таких як:

  • некоректна робота або зупинка навісного обладнання;
  • поява протікань в контурі гідравліки, спричинених оплавленням ущільнювальних елементів;
  • поломка дорогих агрегатів та кутів системи.

Важливі технічні параметри гідравлічного масла

Склад
Гідравлічні масла складаються з базових масел та набору присадок. Основа (базові масла) зазвичай складає 95% і більше всієї речовини. Сучасні виробники використовують два основні види основ:

  • мінеральні;
  • гидрокрекингові (синтетичні). 

У кожної з них є свої переваги. Синтетичні базові масла значно прогресивніші в якості, але мінеральні нафтові — більш доступні. Так чи так, краще віддати перевагу добре очищеним составам з хорошими деемульгуючими та деаераційними властивостями.

Втім, сама по собі, базова основа не має вичерпних змащувальних та захисних якостей. Тому з метою покращення експлуатаційних характеристик виробники додають до неї точно підібраний пакет присадок. Ці добавки надають основі стійкість до окислення, хороші антикорозійні, покращені протизностійкі та протизадирні властивості.

Розглядаючи види присадок, не можна не сказати про «цинкоутримуючі» присадки. Цинковмісні домішки декілька десятиліть вносилися у формули гідравлічних масел, щоб підвищити їх протиокислювальні властивості. Однак, ці речовини легко розкладаються під дією води та екстремально високих температур, утворюючи корозійно-активні кислоти і осад. 

Не так давно були розроблені присадки, які не містять цинку — більш дорогі «беззольні» з залученням компонентів сірки та фосфору. Вони не тільки легко вирішують задачі «цинкоутримуючіх» присадок, але і:

  • не містять важких металів, а значить екологічніше і безпечніше; 
  • нейтральні до кольорових металів, яких у конструкції гідросистем спецтехніки згодом стає все більше;
  • володіють кращими фільтруючими якостями;
  • мають високі протизносні властивості.

Проте, цікаво що не всі виробники однозначно рекомендують беззольні масла для гідросистем свого бренду. Так, наприклад, Caterpillar радить використовувати мастильні рідини з вмістом цинку не менше 0,09%. А Hitachi, навпаки, наполягає на використанні тільки беззольних масел для своєї техніки.

В'язкість
     Це надважливий параметр для гідравлічного масла, який означає силу опору масляної плівки розриву. Краще те масло, де міцніша масляна плівка на поверхні тертя і відповідно вище показник в'язкості. 

Масло протікає по кожному контуру системи з певною швидкістю і тому в'язкість розраховується для кожного контура окремо, з урахуванням максимально можливої ​​прохідності каналів. Буває що техніка оснащена відразу двома гідросистемами (для більшої або меншої продуктивності). У такому випадку в кожний контур треба заливати різне масло. 

Зазвичай в рекомендаціях виробника вказано яке масло необхідно заливати. Ці дані є у техпаспорті спецтехніки або у відповідній табличці, прикріплений до гідравліки. Але також треба зважати на те, що в'язкість не є стабільним параметром масла і він залежить від температури. 

Для нашого помірного кліматичного поясу, в умовах України, достатньо буде універсального масла, яке демонструє стабільні характеристики в діапазоні від - 30 °C  до + 80 °C. 

З огляду на склад, умовно визначають три групи масел:

  • Масла групи А — без присадок. Створені для малонавантажених гідросистем з насосами шестеренного або поршневого типу, з робочим тиском до 15 МПа і максимальною температурою масла до 80°С.
  • Масла групи Б — з антиокислювальними і антикорозійними присадками. Розроблені для середньонаватаженних гідросистем з носами різних видів, які здатні працюють при тиску до 2,5 МПа і температурі масла понад 80°С.
  • Масла групи В — з високим рівнем очистки базової основи, з додаванням антиокислювальних, антикорозійних і протизносних присадок. Призначені для гідросистем, з робочим тиском понад 25 МПа і температурою масла понад 90°С.

На що звернути увагу під час вибору 

Ціна на гідравлічне масло в Україні.

Не в останню чергу власник спецтехніки звертає увагу на ціновий фактор. 

Більш бюджетні варіанти — українські масла. Вони підходять, якщо спецтехніка буде викостистоватися у звичайному, більш щадному  режимі, без надмірних навантажень. При цьому масло повинно замінюватися суворо відповідно до рекомендаціям виробника. 

Гідравлічним системам екскаваторів, навантажувачів, тракторів або іншої спецтехніки, призначеної для експлуатації в умовах високих навантажень і  виконання більш серйозних задач краще  підійде імпортна продукція. Оскільки туди додається  пакет високотехнологічних присадок, експлуатаційні характеристики таких масел значно вищі. Це присадки антикорозійної дії, а також захисні від зношування. 

Фактори, які впливають на термін служби 
масла для гідравлічних систем

Особливості ландшафту використання техніки: 

  • гірська місцевість, круті підйоми;
  • робота у місті.

Екстремальність температур: 

  • холодні пуски;
  • висока температура (+32 °С та вище). 

Екстремальні умови роботи техніки:

  • забрудненість будмайданчиків, кар'єрів тощо збільшують ризик забруднення масла;
  • підвищена вологість повітря;
  • тривалий холостий хід.

Технічний стан самої техніки: 

  • ефективність згоряння палива (економія палива); 
  • неякісність матеріалу ущільнень;
  • ефективність масляного фільтра; 
  • EGR та зворотний тиск на ущільненнях;
  • концентрація NOx, сажі та інших частинок у камері згоряння;
  • умови для піноутворення – чим вони нижчі, тим краще, адже піна зменшує теплопровідність, сприяє перегріву та кавітації, що небезпечно для гідравліки. 

“Вік” спецтехніки і вибір масла для гідравліки

Перша група масел
Техніка, якій понад 10 років. Вибирати масло варто з огляду на стан машини. Якщо вона так мовити “доживає свій вік”, то можна використовувати дешеве масло. Це скоротить витрати і вирішіть поточні задачи. І навпаки, якщо у Вас техніка “з пробігом”, але в доброму стані, якою ще можна користуватися декілька років, то варто купувати тип масел, рекомендований для третьої групи.

Друга група масел 
Спецтехніка від 5-ти до 10-ти років. Швидше за все, Вам буде необхідна періодична доливка масла. Для машин у доброму стані підійде масло з очищеними базовими маслами гарної якості та збалансованим пакетом присадок. 

Третя група масел
Техніка від 1-го до 5-ти років. Тут вигідніше використовувати якісні гідравлічні масла, можливо синтетичні, які безумовно гарантують відсутність проблем зі усіма вузлами системи навіть у сильні морози. Їх висока якість також збільшить робочий ресурс системи і дозволить рідше міняти масло у порівнянні з іншими групами масел. 

Четверта група масел
Нова спецтехніка. Це, як правило, гарантійні машини. Перед користувачем ще не стоїть проблема вибору масла. Найкраще рішення — скористатися тим, яке зобов'язує Вас заливати сервісний центр бренду.

Сьогодні найбільш поширені масла закордонних марок: 

PENNASOL, YUKO, Mobil DTE,  MANNOL, CASTROL, TEXACO, ORLEN, PETROL, SHELL… Так що споживачу є з чого обирати.

В нашому магазині Ви можете замовити запасні частини для гідравлічних систем та обладнання любої спецтехніки від найкращих світових виробників за вигідними цінами. 

Фахівці компанії допоможуть підібрати саме те, що буде кращим для Вашої техніки  починаючи з ключових агрегатів і закінчуючи невеликими кріпленнями та розхідниками. Зробити замовлення у нас зручно. Телефонуйте або пишіть
 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner