Типові складові телескопічного навантажувача
Телескопічні навантажувачі з однаковими характеристиками від різних виробників здалеку можна розрізнити лише за кольором і логотипів – так вони схожі. Зате всередині відмінності можуть бути значні, і при цьому явно помітні три головні відмітні ознаки.
- Перший – це рама. Є рами коробчатого перетину і рами коритоподібного з двома несучими боковими плитами.
- Другий ознака – гідродинамічна або гідростатична трансмісія.
- Третій – принцип висування секцій стріли: гідроциліндрами або ланцюгової.
Якщо порівняти навантажувачі різних марок, то у кожного буде свій набір з цих трьох елементів.
Є такий фірмовий набір і JCB. Розглянемо його докладніше на прикладі топової моделі лінійки будівельних телескопічних навантажувачів 540-170 Loadall. Loadall можна тлумачити як «вантажу все».
Зовні навантажувач створює враження добре скроєної, пропорційної машини. На це враження працює форма кабіни і моторного відсіку. Додамо сюди піднімаються до корми лінії, які надають навантажувачу навіть спортивний вигляд. Останній штрих, завершує образ, – на противагу кормі, стилізований під бампер. Враження не втрачається навіть коли навантажувач розгорнуто в робоче положення. Взагалі естетика техніки JCB на високому рівні.
Модель 540-170 випускають не перший рік, за цей час її не раз модернізували, і сама істотна модернізація була зовсім недавно – навантажувач стали комплектувати двигуном JCB 444. У нашому випадку це встановлена за замовленням турбированная версія потужністю 74,5 кВт. У базову комплектацію входить менш потужний атмосферний двигун 63 кВт. Бажаючі отримати по максимуму можуть замовити двигун на 93 кВт з турбонаддувом і інтеркулером.
Двигун розміщений поперечно між колесами правого борту і агрегатується з гідротрансформатором, конічною передачею і напівавтоматичного чотириступінчастою коробкою передач (КП) powershift з перемиканням під навантаженням.
КП напівавтоматична, оскільки оператор бере участь у виборі передачі. Підрульовим перемикачем він задає напрям руху вперед, назад або на місці і передачу, до якої машина може набирати швидкість. Після початку руху КП автоматично перемикає передачі, поки не добереться до призначеної оператором. На машинах, обладнаних дисплеєм, видно, як змінюються номери передач, але для нашого навантажувача такого пристрою не передбачено.
Функціонально гідродинамічна трансмісія дещо відстає від гідростатичної.
Хоча перемикання під навантаженням КП powershift і аналогічно безступінчастому набору швидкості в гідростатичної трансмісії, але у powershift немає функції inching, тобто дуже повільного руху шасі при високих оборотах двигуна, що забезпечують подачу максимальної потужності до робочого обладнання.
Зате гідродинамічна трансмісія добре відпрацьована, доведена майже до досконалості і в ній взагалі немає високого тиску, як у гідростатичної, немає РВД, втрачають герметичність, особливо на морозі.
Гідроагрегати вибагливі до чистоти робочої рідини, яка до того ж на морозі загусає.
У гідростатичної трансмісії є безперечна перевага – це широкі можливості компонування машини, що абсолютно необхідно для компактної техніки, однак для такої великої машини, як 540-170, ця перевага не настільки актуально.
Сполучені в єдиний блок двигун і агрегати трансмісії встановлені на рамі на еластичних опорах.
Основні несучі елементи рами – це дві паралельні бічні плити, вирізані з цільних товстих сталевих листів. Підносячись до корми, плити утворюють опору стріли. Одна з іншою плити з'єднані в жорстку конструкцію поперечинами, розкосами і косинками. Таким способом – із сталевої смуги, привареній до обох плитах, в кормовій частині влаштовано бак гідросистеми – економне рішення і витончене. У готового, зібраного навантажувача простір під стрілою закрито панеллю з рифленої сталі, а знизу агрегати трансмісії – КП і карданні вали захищені кожухами, так що докладно розглянути пристрій рами можна тільки розібравши машину або на заводі в складальному цеху.
Важко сказати, який тип рами – корытообразный з товстими несучими плитами або коробчатий пропонує явні переваги для телескопічного навантажувача. А якщо врахувати, що виробники поза сумнівів проводять порівняльні випробування різних варіантів і вживають заходів по поліпшенню показників власної продукції, то визначити лідера без складних, дорогих випробувань стає неможливим.
Рама має витримувати передаються від стріли скручують навантаження, особливо в області опори стріли, адже в реальних умовах неможливо встановити навантажувач строго горизонтально. Тому застосовують товстий метал для ночвоподібна рами, а у навантажувача з коробчатої рамою опори стріли виконують у вигляді окремих коробів. Зрозуміло, що корытообразная рама важче, і це, можливо, не так погано для телескопічного навантажувача, але технологія її виробництва простіше. Коробчата рама легше, не вимагає застосування товстого металу, проте складніше у виготовленні.
- Двигун з коробкою передач і кабіна навантажувача 540-170 спираються на приварені до плит поперечки.
- В поперечках влаштовані шарніри, на яких гойдаються обидва мости.
- І передній, і задній міст – провідні з постійним приводом і керовані.
- Мости оснащені планетарними ступичными редукторами і диференціалами з пропорційним розподілом крутного моменту. Виконання мостів, незважаючи на функціональну ідентичність, різне. У передньому мосту головна передача розташована по центру, а в задньому мосту – асиметрично.
- Передбачено три способи рульового управління – тільки передніми колесами, узгоджено передніми і задніми колесами по одній колії і діагональний хід («крабовий»).
- Перемикання режимів відбувається при вивертання коліс, а при маневруванні на майданчику краще спочатку зупинитися, хоча можна перемикатися і на ходу. Перехід на управління тільки передніми колесами відбувається автоматично при русі прямо на вищих передачах.
- Гальма обох мостів – гідравлічні саморегулівні багатодискові маслопогружные.
- Гідроконтурі гальмівної системи окремий і заправляється гальмівною рідиною. Таке рішення з роздільними контурами гальмівний і робочої гідравлічної систем працює на живучість машини, її безпеку, хоча здорожує і саму конструкцію машини, і її обслуговування.
- Стоянкові гальма сухого тертя встановлений на вихідному валу КП.
Робоче устаткування навантажувача – чотирьохсекційна стріла коробчатого перетину.
Всі секції висуваються гідроциліндрами, причому верхня секція висувається в останню чергу. Компанія дотримується тієї думки, що гідроциліндри надійніше і, крім того, вони обслуговуються, на відміну від системи висунення, що складається з гідроциліндра і ланцюга. Ланцюг має властивість розтягуватися в процесі експлуатації, а значить, потребує регулювання. Основний недолік системи гідроциліндрів – ціна із-за складності виготовлення і матеріаломісткості. Крім цього гідроциліндри винесені на поверхню стріли і є ймовірність зачепити штоком і пошкодити її поверхню при необережній роботі, наприклад, у виробничому приміщенні.
- Гідроциліндр повороту каретки захищений – захований в оголовку стріли. Кінематика механізму повороту каретки така, що для автоматичного підтримання її положення при підйомі стріли застосовані компенсаційні гідроциліндри, встановлені в її основі.
Відомо, що європейські фірми, зокрема Bosch Rexroth, ведуть розробки по заміні системи компенсаційних циліндрів електронно-гідравлічною системою, що позитивно позначиться і на масі машини, і на її собівартості.
- Каретка сумісна з широким набором навісного устаткування, пропонованого як самою компанією, так і сторонніми виробниками.
- Для роботи з гидрофицированной висоти на оголовок виведені роз'єми гідроприводу.
У навантажувача дві грузовысотные характеристики – з виставленням на опори і без них.
Передні опори управляються незалежно. Оператор з їх допомогою може домогтися горизонтального положення шасі, орієнтуючись на встановлений над вікном кабіни рівень.
В безопорному положенні навантажувач також можна виставити в горизонтальне положення з допомогою механізму вирівнювання рами, куди входить гідроциліндр, що з'єднує раму і передній міст з правого боку. Механізм компенсує кут нахилу до ±9°.
Про механізм зсуву рами, допомагає точніше позиціонувати вантаж, в описі навантажувача нічого не сказано: ймовірно, для даної моделі він не передбачений.
Ми вже звикли до шикарним кабінах JCB, тим не менш елемент несподіванки при вигляді такої розкоші в утилітарної машині залишається. Елегантна колірна гамма, якість матеріалів і збірки, важелі з чудовими набалдашниками (у нашому випадку один такий важіль, оскільки навантажувач укомплектований більш дорогим, але менш яскравим джойстиком, керуючим робочим обладнанням).
Обмежувач вантажопідйомності показує навантаження на індикаторі на правій стійці кабіни.
Зручне регульоване крісло, на яке буде шкода сідати в брудній робі.
Панорамне скління – великі скла, засклені двері і дах з гратами дають хороший огляд у всіх напрямках.
Зрозуміло, є штатна система опалення і вентиляції, і працювати в такій кабіні - одне задоволення.
Основні опції стосуються вибору двигуна і варіанти трансмісії – зі швидкістю 25 км/год (стандартна) або 33 км/год.
Пропонують також передній міст з диференціалом підвищеного тертя.
Інші опції носять скоріше прикладний характер – оснащення кабіни, додаткове зовнішнє освітлення і т. п., оскільки в багату базову комплектацію складно додати ще щось істотне.
Навантажувача JCB 540-170 Loadall властиві всі «фамільні» особливості «телескопів» JCB^
- корытообразная рама,
- гідродинамічна трансмісії,
- висування стріли гідроциліндрами.
У кожного з цих рішень є переваги, як, втім, і недоліки, що стосуються в основному ціни.
Укупі з розкішною кабіною, високою якістю виготовлення і широким набором навісного обладнання - це чудова машина.
Технічна характеристика навантажувача JCB 540-170
Параметр На опорах Без опор
максимальна Вантажопідйомність, кг 4000 4000
То ж на повній висоті, кг 2500 1500
То ж на повному вильоті, кг 600 0
Висота підйому, мм 16 700 11 570
Виліт при повній висоті підйому (від переднього колеса), мм 2050 4150
Горизонтальний виліт (від переднього колеса), мм 12 500 9040
Виліт з вантажем 1 т, мм 10 500 6000
Висота підйому при укладанні в штабель, мм 16 200 10 900
Двигун JCB 444
Потужність, кВт 74,5 при 2200 хв-1
Крутний момент, Н·м 415 при 1400 хв-1
Радіус повороту (по шинах), м 4,1
Габаритні розміри, мм 6360х2440х2690
Маса, кг 12 160
Bobcat Т40170 – також топ-модель лінійки телескопічних навантажувачів компанії і яскравий представник напрямку коробчатих рам. У нього гідростатична трансмісія і ланцюговий механізм висування стріли, особливість якого в тому, що всі його елементи заховані усередині стріли. Регулювання ланцюга проводять зовні без розбирання.
Стріла чотирьохсекційна і управляється джойстиком. Навантажувач оснащений двигуном Perkins. Основні опції – механізм вирівнювання рами на кут ±4°, механізм зсуву рами, дає бічний зсув каретки до 850 мм, і система дистанційного управління.
Caterpillar ТН580В – топ-модель самої великої корпорації. У навантажувача корытообразная рама, гідродинамічна трансмісія і ланцюговий механізм висунення чотирьохсекційною стріли, причому елементи механізму – гідроциліндр і ланцюги – розташовані поверх стріли. Двигун і трансмісія – власного виробництва. Механізм вирівнювання рами компенсує ухил до ±10°.
- ГУМОВІ ГУСЕНИЦІ - НАЙКРАЩА ЯКІСТЬ ПО НАЙКРАЩІЙ ЦІНІОднією з найбільших груп запчастин в нашому асортименті є гумові гусениці, які підходять для екскаваторів і міні-екскаваторів JCB, CAT, Case, New Holland, Komatsu, Volvo та інших будівельних машин, представлених на ринку.Повна версія статті
- Яким буде колісний навантажувач майбутнього?Огляд нових можливостей продуктивности колісної вантажної спецтехніки, над якими виробники працюють вже тепер.Повна версія статті