Огляд навантажувачів Doosan серії DL і DISD

В даний момент в Україну найчастіше, імпортується п'ять моделей колісних навантажувачів Doosan серії DL масою від 11 до 31 тонни і чотири машини серії DISD (від 10,4 до 16,5 тонни). Одне з головних відмінностей між ними - країна виробництва. Перша лінійка випускається в Кореї, друга - на китайському заводі Doosan. Крім цього, збірка здійснюється з використанням різних комплектуючих: якщо в першому випадку мова йде про запчастини переважно власного виробництва, які доповнюються іншими світовими брендами, такими як ZF (Німеччина), то серія DISD комплектується продукцією китайського і європейського машинобудування.
Між моделями Doosan, що входять в одну серію, відмінності мінімальні - в основному вони стосуються ваги, потужності двигуна і ін
Серія DL. Справжні корейські навантажувачі
При виробництві навантажувачів даної лінійки використовується класична схема компонування: підвіска переднього моста - жорстка, заднього моста - балансирна, всі колеса ведучі. На чотири моделі ставляться двигуни власного виробництва, в той час як навантажувач DL 550 оснащений силовим агрегатом Scania. Всі дизелі - шестициліндрові з рідинним охолодженням, системою турбонаддува і повітряним проміжним теплообмінником. Перевагу було віддано акумуляторної системі впорскування палива з електронним управлінням і фірмовою системою e-Epos, відповідальною за управління насосами. Завдання останньої - оптимальне використання потужності двигуна. Коробка передач встановлена повністю автоматична.
На вибір надається або багатофункціональний джойстик (який, втім, може здатися оператору досить жорстким), або комбінація важелів і кнопок. Рульове управління з електронним гідропідсилювачем, як окремо звертає увагу виробник, забезпечує плавність повороту навіть у випадках, коли двигун переходить на низькі обороти. А для ситуацій, коли потрібно пересуватися по болотистій місцевості, присутній диференціал з обмеженою пробуксовкою (LSD).
У число рішень, що збільшують ресурс техніки, входить установка захисного кожуха на карданному валі (зачищає сальники від ушкоджень і запобігає потраплянню пилу) і розташування гальмівних дисків в задній частині ходового редуктора (тут нижче швидкість, а це означає, що диски роблять менше оборотів). Для того, що виміряти ступінь зносу, не потрібно розбирати маточину.
Машини стандартно поставляються з регульованими кріслами на превморессорах, передніми і задніми фарами, кондиціонером, вбудованою системою діагностики, функцією запам'ятовування положення ковша і системою позиціонування. Мости - посилені двоступеневі (принаймні, у порівнянні з багатьма машинами з КНР). Двоконтурна гідравліка є опцією.
Серія DISD. Ті ж навантажувачі, але з китайським "серцем"
Фронтальні навантажувачі, що випускаються в Китаї, комплектуються дизелями Weichai-Deutz (місцевого виробництва). У чому машини схожі з представниками корейської лінійки (у них теж присутні диференціали з обмеженою пробуксовкою, рульове управління з електронним гідропідсилювачем і т. д.). Кабіна і гідравліка - власні розробки Doosan. Гальма - стандартні дискові, капот - повнопідйомний пластиковий. Модель SD200N комплектується гідророзподільником італійського виробництва.
Основні "фішки", присутні в техніці Doosan, можна назвати стандартними для більшості сучасних моделей фронтальних навантажувачів, хоча відмінності теж є. Так, розробники вважали за краще встановити один насос на гідравліку і на рульове. Керувалися вони при цьому наступним: два насоса дають велику постійну навантаження на двигун, що підвищує витрата палива, і неефективно використовують потужність двигуна.
Незважаючи на існуючу думку, що використовується в машинах коробка з понижувальною передачею є застарілою (навіть у навантажувачів провідних виробників з Китаю сьогодні ставляться коробки з двома турбінними колесами), в такому рішенні є сенс. Конструкція КПП гранично проста і легка в ремонті, а при роботі оператор, як правило, вибирає режим роботи - постійно переходити на знижувальну або підвищену передачу необхідності не виникає.