Огляд двигунів ISUZU
![Обзор двигателей ISUZU Обзор двигателей ISUZU](https://images.prom.ua/804734288_804734288.jpg?PIMAGE_ID=804734288)
Перші позашляховики від Isuzu з'явилися 1985 р., під капотом яких були різні двигуни. Одні з них були слабкими, інші, навіть попри те, що не були зроблені в Японії, вирізнялися високою якістю й надійністю.
Особливо хотілося б зазначити три дизельні двигуни ISUZU, оскільки випуск дизелів — це одне з двох основних напрямів, у чому компанія домоглася чималих успіхів. Саме дизельні двигуни Isuzu користувалися й мають донині велику популярність.
Isuzu Bighorn належить до першого покоління автомобілів, який обладнувався 4- циліндровим рядовим дизельним двигуном, об'ємом 2.8L і потужністю 110 л. с. Його маркування 4JB1-T. З цим же мотором Isuzu Bighorn продавався в Америці під назвою Trooper.
4JB1-T був замінений 1991 р. на модернізований 4G-G2, який був також 4 циліндровим дизельом, але вже з об'ємом 3.1 л., потужний. 120л.с. 4JB1-T надалі випускати, але вже для тридверної моделі ISUZU Mu.
Ці два двигуни схожі один на одного і вирізняються високою якістю й надійністю. Ці двигуни були створені з використанням найсучасніших, на той момент технічних рішень і вирізнялися об'ємом камер згоряння, а слідчі та потужністю. Обидва ДВС мали алюмінієві ГБЦ з одним розподілом, турбокомпресором із охолодженням повітря і ґрунтуваним ременем газорозподіленням. Завдяки турбонадуву ці двигуни були дуже тягутими на малих обертах. Турбіни цих дизелів вирізнялися тим, що створювали малий тиск на малих обертах і це забезпечувало довгу й безперебійну експлуатацію. Конструкція цих ДВС не передбачає балансерних валов і навіть попри це вони не вирізнялися сильною шумністю й вібрацією.
4JB1-T и 4JG2 не перегрівалися, навіть попри тривалу роботу за високих обертів. Порівнюючи з ними дизель Toyota або Mitsubishi, були схильні до перегрівання під час постійної експлуатації на високих обертах, коли висока компресія дизелю ушкоджує клапанні перемички, через які відходить тосол.
Двигуни ISUZU вирізняються величезним ресурсом, необхідно лише стежити за його технічним станом: своєчасно міняти оливу, фільтри, ГРМ.
Однак, як відомо, ламається все і зламання часто виникають через дизпаливу низької якості, що тягне за собою заміну фарсунок і промивання паливної системи.
Турбокомпресор також виходить із ладу, переважно через передчасне вимкнення запалювання після зупинки. Це неприпустимо під час експлуатації цих марок дизелів. Ремонт турбіни коштує дорого, а заміна на нову удвічі-тричі дорожча за ремонт. Варто також зазначити, що ремкомплекти для 4JG2 на лад дорожче, ніж для 4JB1.
Обидва двигуни мають чудове співвідношення потужності та надійноготі, але вартість ремонту агрегатів і вузлів ISUZU часом набагато перевищує вартість у аналогічних дизелів інших виробників. Все це компенсується високою надійністю цих агрегатів.
У 1998 р. компанія Ісудзу приєднала до випуску рядних, 4 циліндрових дизелів марки 4JX1потужністю 159 л.с. об'ємом 3.0 л. Цей двигун мав крутний момент у 330 Нм за 2000 об/хв і ставався на оновлені Bighorn.
Дворозпопередні, 16-клапанні 4JX1 також, як і попередники обладнувався інтеркулером і турбіною.
4JX1 відрізня від своїх побратимів новій системою впорскування Common Rail, що забезпечувало чималий приріст потужності. Система впорскування Common Rail дає змогу створювати високий тиск перед фарсунками, що так само забезпечує тонше розпилення палива, а отже, якість згоряння неабияк поліпшується. Ця система обладнана двома насосами, перший із яких дає змогу створити необхідний тиск у 80-90 барів перед запуском, а під час запуску мотора паливо надходить до другого. Другий насос є комбінованим, поєднуючи в собі олійний і паливний насоси та природно має складнішу конструкцію. Створюючи тиск на 300 барів, суміш нагнітається в паливну рейку, звідки через форсунки здійснюється впорскування в камери згоряння. Впорскування здійснюється у дві фази — прогрівання камер згоряння та впорскування дози потрібної дози палива.
Форсунки 4JX1 керуються процесором, який здійснює впорскування у дві фази: попереднє прогрівання камер і впорскування "робочої" дози палива.
З технологією Common Rail потужність двигунів неабияк збільшилася поряд зі зменшенням викиду шкідливих речовин в атмосферу. 4JX1 став тихішим і за гучністю майже не відрізняється від бензинового.
4JX1 вимагає тільки чиста та якісна олія, що зумовлено системою Common Rail. Рекомендується олія категорії DIESEL LEICHTLAUF 10W-40 HD. Це антифрикційна олія, яка розроблена з урахуванням утворення підвищеної нагари в цих дизелях.
Рекомендується часто міняти оливу (бажано кожні 5 тисяч км), навіть попри ефективне очищення. Це зумовлено низькою якістю дизпалива.
ВСЕ О ДВИГАТЕЛЯХ ISUZU
К поширеним несправностям 4JX1 належить:
- неправильний пристрій MPМ,
- перевантаження в ланцюги керування соленоїдом інжектора у зв'язку з забрудненням розпилювача, що виникає під час використання неякісних палива, а також несправності одного з двох датчиків: датчика положення колінвала, і датчика положення розподіляння або за наявності сигналу від датчика гідравлічного тиску оливи,
- Деякі проблеми також доставляє електронне керування упорскуванням через те, що певні типи несправностей не діагностуються сканером.
Загалом двигун показує непогані характеристики, втім, як і інші дизелі виробництва Isuzu. Він досить потужний, помірно витрачає паливо та вписується в сучасні екологічні стандарти. Однак, попри перераховані вище переваги. Експлуатація двигуна в Україні ускладнена низькою якістю дизельного палива та високою вартістю деяких запчастин. Система впорскування Common Rail дає змогу використовувати тільки дорогі оригінальні комплектуючі, які вкрай рідко трапляються у вільному продажу. Так, наприклад, паливний насос високого тиску можна придбати тільки в зборі з олійним за ціною приблизно півтора тисяч доларів, але Ви можете замовити у наших менеджерів не тільки нові, але й б/у запчастини ISUZU за помірними цінами.
ЗВ'ЯЗАТИ З МЕНЕДЖОРОМ
Компанія ISUZU (Ісудзу) відома не тільки своїми легковими автомобілями и позашляховикі, але и надійними дизельними двигунами вантажних машин. На одну й ту ж вантажівку ISUZU, може ставитися до 5 різних дизельних двигунів. Зазвичай, дизель Ісудзу не турбовані, проте це не позначається на потужності, яка нарощується завдяки об'єму. Отже, на вантажівках ISUZU ELF стоїть двигун 4HF1, який має різні об'єми.
Чотирициліндровий 4HF1 зарекомендував себе як потужний і високонадійний двигун, пробіг якого доходить до 1 млн. км. Загалом ці двигуни мають механічну систему впорскування, легкі в експлуатації, запчастини якого завжди доступні. З 1996 р. ці двигуни стали обладнуватися електронними ТНВД Common Rail, що дало змогу неабияк збільшити потужність ДВС, а з 1999 року системами Common Rail стали обладнатися практично всі двигуни 4HF1.
Основні характеристики двигуна ISUZU 4HF1
Модель двигуна: 4HF1
Тип ГБЦ: OHC
Кількість циліндрів: 4
Об'єм, см3: 4334
Об'єм: 4.3 л.
Тип живлення: ТНВД
Потужність к.с./переворотів-хв: 130/3200
Крутний момент, н-м/об.мін: 303.8/1800
Ступінь стиснення: 19
ПЕРЕЙТИ К ВЫБОРУ ДВИГАТЕЛЯ ISUZU
ПЕРЕЙТИ К ВЫБОРУ ДЕТАЛЕЙ ДВИГАТЕЛЯ ISUZU
ОЗНАКОМИТИСЯ З ІНШІМИ БРЕНДАМИ