Універсальний екскаватор | Що вибрати: гусеничний або колісний?
Колісний екскаватор – компактна і маневрена машина, ідеально підходить для роботи в умовах міста та у будівельній, і в комунальній галузях, в садово-паркових і ландшафтних проектах, при розчищення канав і каналів. Це давно вже не «нішевий» продукт з вузькою сферою застосування, як вважалося колись, а універсальна мобільна машина, здатна швидко переміщатися своїм ходом між окремими будівельними ділянками і виконувати найрізноманітніші роботи.
Перш ніж вирішити, який придбати або взяти в оренду екскаватор, колісний або гусеничний, слід ретельно проаналізувати мету, умови та характер робіт, які належить виконувати машині, в. т. ч. відповісти на питання:
- Доведеться якось пристосовувати машину, яку ви виберете, до специфічних умов даного будівельного об'єкта?
- Чи будуть для машини нинішні завдання на будівельному об'єкті єдиними, які вона буде виконувати за весь час експлуатації в складі вашого машинного парку?
Якщо роботи виконуються в різних місцях і екскаватору доводиться переїжджати з ділянки на ділянку, то краще вибрати колісну машину. При переміщеннях, принаймні на невеликі відстані 20-30 км, колісні екскаватори не потребують перевезення автопоїздом на відміну від гусеничних моделей, яким навіть для того, щоб просто перетнути дорогу з твердим покриттям, потрібно транспортування тягачем з низкорамным причепом. Колеса екскаваторів не пошкоджують твердого дорожнього покриття, вони можуть навіть буксирувати причіп зі змінним навісним устаткуванням та іншими матеріалами.
Завдяки колісному ходу та трансмісії з кількома передачамиі колісні екскаватори можуть розвивати швидкість руху в сім разів більшу, ніж гусеничні моделі такої ж маси. У той час як гусеничні екскаватори буквально повзуть зі швидкістю близько 6-10 км/ч, колісні моделі здатні розвивати швидкість до 40 км/ч. І та ж машина під час роботи може пересуватися на «повзучої» передачі зі швидкістю 4 км/год. Завдяки такій мобільності коефіцієнт використання і економічна віддача від машини збільшуються. Додайте до цього економію на транспортних витратах.
Працівникам комунального господарства часто доводиться розкривати дорожнє покриття на вулицях і магістралях, щоб відкопати труби водо - і газопроводу чи електросилової кабель, в такій ситуації застосування колісного екскаватора допоможе зберегти неушкодженим дорожнє покриття навколо місця розкопки. Часто комунальникам при прокладанні підземних комунікацій доводиться робити розкопки в багатьох місцях вздовж вулиці. У такій ситуації порівняно висока швидкість руху колісного екскаватора по асфальту буде його головною перевагою. Гусеничний екскаватор довелося б завантажувати на причіп і везти до наступного робочого ділянки.
Колісні екскаватори досить компактні і можуть працювати на дорогах поруч із відкритими для руху транспорту смугами, завдяки чому ця ділянка траси вдається не перекривати повністю, не потрібно на час робіт прибирати стовпи, дорожні знаки та інші інфраструктурні споруди.
Гусеничні екскаватори більш стійкі, і за рахунок цього вантажопідйомність і зусилля копання у них можуть бути більше, ніж у колісних машин того ж класу. Однак цей конструктивний недолік виправляється за рахунок двох (тільки в задній частині) або чотирьох аутригерів, на які спирається при роботі колісний екскаватор. Аутригери можуть управлятися кожен окремо, щоб забезпечити горизонтальне положення екскаватора на нерівних і похилих поверхнях. Стійкість колісного екскаватора збільшується, і його вантажопідйомність наближається до характеристик гусеничних машин, особливо при положенні стріли в поперечній (бічний) площині.
До того ж колісні екскаватори часто оснащують бульдозерним відвалом, який не тільки робить екскаватор більш універсальним – дозволяє виконувати зворотну засипку траншей і розрівнювання грунту, не залучаючи для цих робіт бульдозер, але і служить машині додатковою опорою, підвищуючи її стійкість і допустиму вантажопідйомність.
І все ж ціна колісного екскаватора часто може на 20-30% перевищувати ціну гусеничної моделі такого типорозміру. Однак цей недолік компенсується більшою універсальністю колісних машин. Оператору колісного екскаватора часто доводиться працювати на будівельному об'єкті автономно, маючи лише набір змінних навісних знарядь, щоб виконувати всі необхідні роботи. Використання змінного устаткування підвищує рентабельність колісних екскаваторів, серйозно прискорює окупність витрат на їх купівлю. Сучасні моделі колісних екскаваторів оснащуються гідравлічними контурами для підключення швидкодіючих адаптерів для змінного навісного обладнання; спеціалізованих ковшів (для виїмки траншей і планування схилів); гідромолотів; гідроножиць; гидробуров; захоплень для підйому труб, грейферів, віброплит; гідравлічних захоплень «великий палець»; захоплень для підйому цегли та блоків і ін. устаткування.
Трисекційна стріла
Чималі переваги може принести колісного екскаватора оснащення 3-секційної стрілою (англ. абревіатури: ТАВ або VA boom). Це двосекційна стріла (плюс рукоять), одна з секцій може бути телескопічною, розширює робочі можливості екскаватора. Така конструкція дозволяє оператору зменшувати габаритну довжину машини. Крім того, при складанні стріли центр ваги зміщується ближче до середини машини, це покращує керованість на вузьких міських вулицях. Можливість зменшити габаритну довжину дозволяє машині пересуватися по дорогах загального користування. Завдяки трьохсекційною конструкції стріли поліпшується огляд правій частині робочої зони з місця оператора, яка часто буває «сліпою зоною» у екскаваторів з звичайної стрілою.
Технічне обслуговування
Техобслуговування в колісних екскаваторів простіше, оскільки в їх ходової частини менше зношуються деталей. У гусеничних машин необхідно замінювати черевики гусениць, гусеничні стрічки, котки і зірочки через певну кількість мотогодин і в залежності від типу поверхні, по якій пересувається екскаватор.
У ходової частини колісного екскаватора зовсім небагато деталей, що зношуються. Зазвичай достатньо просто змінити шини. Оператору необхідно виконувати операції регулярного техобслуговування колісної ходової частини, у тому числі візуальний огляд коліс, перевірку тиску в них, стану шин: немає нерівномірного або надмірного зносу і пошкоджень протектора і боковин. Всі операції періодичного ТО докладно описані в інструкції з експлуатації екскаватора. Перед початком роботи екскаватора слід перевіряти, чи немає застрягли між здвоєними колесами каменів, які можуть пошкодити шини. Деякі виробники пропонують сталеві проміжні кільця, які запобігають проникнення каменів між колесами.
Якщо ви будете ретельно виконувати графік і всі операції регулярного техобслуговування, в кінцевому результаті це принесе значну економію коштів за рахунок зменшення часу простоїв техніки і відповідно підвищення економічної ефективності її експлуатації.
Коли рішення про придбання екскаватора, колісного або гусеничного, вже прийнято, вибір найбільш придатної моделі залежить не тільки від того, якого характеру роботу він буде виконувати, але і від обсягу цієї роботи: наприклад, якого розміру труби буде піднімати або якої довжини, ширини і глибини траншеї він повинен викопувати. Слід підбирати таку модель екскаватора, у якій величина потужності і вильоту стріли будуть достатні для виконання найважчих і складних робіт, для яких ви купуєте машину.
Деякі фахівці галузі вважають, що популярність колісних екскаваторів буде зростати. Зараз колісні екскаватори найбільше використовуються у густонаселених розвинених регіонах – в Європі, Японії, Південної Кореї. У всьому світі у великих і малих містах, населення яких зростає, також потрібно техніка, що допомагає розвивати та забезпечувати працездатність комунальної інфраструктури. І колісний екскаватор є ідеальною машиною для того.
А тепер познайомимося з тим, що пропонують окремі виробники на ринку колісних екскаваторів.
Компанія пропонує ряд моделей з серії Zaxis-3. У цих екскаваторів швидкість руху підвищено на 3%, вони відрізняються довговічністю і надійністю в роботі.
Оператора в кабіні забезпечуються комфортні умови: нове зручне сидіння, багатофункціональний монітор з великим екраном і важелі управління з коротким ходом. Педаль гальма може фіксуватися в будь-якому натиснутому положенні, і оператору не потрібно постійно тримати на неї ногу.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
ZX140W-3 | 16 500 | 90 | 0,19–0,66 |
ZX170W-3 | 18 600 | 107 | 0,52–0,82 |
ZX190W-3 | 20 400 | 122 | 0,51–1,2 |
ZX210W-3 | 21 100 | 122 | 0,51–1,2 |
Спеціально для серії Zaxis-3 були розроблені нові двигуни, у яких підвищена паливна економічність в порівнянні з двигунами попередньої серії. Двигуни оснащені системою рециркуляції відпрацьованих газів EGR (з охолодженням), системою впорскування палива Common Rail. У системі управління двигуном з'явився новий «економічний» режим роботи Е, який дозволяє скоротити витрату палива до 15% у порівнянні зі звичайним режимом роботи Р, при цьому забезпечуючи таку ж продуктивність.
Екскаватори серії Zaxis-3 оснащуються новою гідросистемою ХІОС III, в якій за рахунок перерозподілу потоків на 20% збільшена швидкість підвороту рукояті, стріли, а швидкість виконання спільної операції опускання стріли і рукояті підвищена на 15%. Крутний момент механізму повороту надбудови збільшено на 10%, а тягове зусилля машини зросла на 11%.
- камера заднього виду;
- нові аутригери з висотою підйому, збільшеної на 60 мм, що дозволяє більш надійно вирівнювати машину на нерівній майданчику;
- бульдозерний відвал нової форми, менше ушкоджує тверде покриття при роботі.
Компанія пропонує серію нових колісних екскаваторів. При виробництві машин використовуються надійні компоненти, що відповідають самим високим вимогам галузевих стандартів. Рівень шуму при роботі екскаваторів зменшено порівняно з характеристиками машин попередньої серії.
Управління здійснюється двома джойстиками. У стандартній комплектації є багатофункціональний 7-дюймовий кольоровий дисплей. В даху кабіни обладнано засклений люк. Гідросистема дозволяє підіймати кабіну на 2,3 м, покращуючи оператору огляд при завантаженні транспортних засобів з високими бортами. Опційно пропонуються камера заднього виду і система клімат-контролю JCB з функціями запобігання запотівання та обмерзання лобового скла машин. Також за замовленням ставлять захист кабіни ROPS/ FOPS.
Екскаватори оснащуються високопродуктивними 4,4-літровими двигунами Dieselmax, відповідними стандарту Tier 3. Порівняно з моделями попередньої серії збільшилися робочі об'єми двигунів, їх крутні моменти і потужності. Нова електронна система управління двигунів Dieselmax SMART Control забезпечує можливість вибору з декількох режимів роботи, що дозволяє підвищити паливну економічність. Швидкість обертання вентилятора системи охолодження двигуна регулюється. На замовлення пропонується нова система фільтрації повітря, що надходить у двигун, вона дозволяє обійтися без фільтра попереднього очищення і збільшити інтервали між замінами повітряного фільтра.
Інноваційна регенеративна гідросистема JCB забезпечує рециркуляцію масла в обхід циліндрів, що зменшує час циклу і витрата палива. Продуктивність гідросистеми регулюється залежно від навантаження.
Повністю зварна коробчата конструкція поворотної платформи забезпечує підвищення міцності і зниження навантаження, а також робить ці екскаватори виключно стійкими до ударних ушкоджень. Мости ходової частини посилені.
Посилена стріла і рукоять екскаватора JCB JS145W виконані з високоміцної сталі, а цілісна нижня пластина стріли і внутрішні перегородки забезпечують довгий термін служби машини. Екскаватори поставляються з одно - або двосекційною стрілою. Швидкодіючий адаптер, спеціально розроблений для модельного ряду JS, дозволяє швидко і легко замінювати навісне обладнання. Для підвищення універсальності JCB пропонує установку додаткових гідроліній, в тому числі для підключення гідромолота, допоміжну гидролинию і гидролинию з низьким потоком. Пропонується тилторатор – агрегат, що забезпечує додатковий нахил на 45°, поворот на 360° навісного знаряддя щодо стріли.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
JS145W | 14 285-17 610 | 97 | 0,265–0,85 |
JS160W | 14 760-18 220 | 97 | 0,265–0,995 |
JS175W | 14 880-18 290 | 129 | 0,265–0,995 |
JS200W | 20 475-23 770 | 129 | 0,4–1,18 |
Екскаватор можна запустити тільки при заблокованому системою безпеки 2GO-положенні компонентів гідросистеми.
У стандартну комплектацію нових екскаваторів входить однокрапкового система змащення, з допомогою якої можна зручно з рівня землі з однієї точки заправити консистентне мастило в усі вузли, або централізована система мастила.
Для екскаваторів пропонується багато варіантів комплектації:
- різні конфігурації шасі,
- шини,
- навісне обладнання,
- гідравлічні системи,
- засоби забезпечення безпеки,
- додаткові гідравлічні насоси,
- системи фільтрації для двигуна і системи охолодження.
У 2012 р. почався випуск багатоцільових землерийних машин серії TVEX з діапазоном робочих температур навколишнього середовища від -40 до +40 °С.
Основні відмінності машин нової серії: сучасна высокоэргономичная кабіна об'ємом 2,7 м3 з кондиціонером і фільтром у системі припливної вентиляції, а також ряд імпортних агрегатів.
У цій машині недостатньо надійні та продуктивні вітчизняні компоненти замінені на імпортні:
- трансмісія і мости ZF,
- гідравлічне обладнання Bosch Rexroth.
Комплект гідравлічного обладнання Bosch Rexroth: аксіально-поршневий гідронасос, пневмогидроаккумуляторы, блоки управління, рульовий насос-дозатор і т. д.
Охолодження робочої рідини здійснюється установкою Bondioli&Pavesi (Італія), фільтр від англійської фірми Parker. Гідромеханічна 2-ступінчаста коробка передач і мости з дисковими гідравлічними гальмами від ZF. Механізм повороту надбудови Poclain забезпечує необмежений кут повороту.
Екскаватори пересуваються зі швидкістю 25 км/ч.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
ЕК-14 | 14 200 | 90 | 0,5–0,8 |
ЕК-18 | 17 300 | 90 | 0,65–1 |
WX-200 | 22 300 | 147 | 0,65–1 |
TVEX-140W | 14 400 | 90 | 0,5–0,8 |
TVEX-180W | 17 600 | 90 | 0,65–1 |
Всі машини мають незалежний рідинний передпусковий підігрівач двигуна, який дозволяє зберігати працездатність в діапазоні температур навколишнього середовища від -40 до +40 °С, а також оснащуються аудіосистемою.
Для всіх екскаваторів є великий набір змінного робочого обладнання:
- копають ковші різної форми і об'єму,
- грейфер,
- гідроножиці,
- гідромолот,
- розпушувач і т. д.
ПЕРЕЙТИ ДО ВИБОРУ ТЕХНІКИ І ЗАПЧАСТИН TEREX
ДІЗНАТИСЯ БІЛЬШЕ ПРО БРЕНД TEREX
Компанія Hidromek випускає дві моделі колісних екскаваторів, які регулярно модернізуються. Кабіна встановлена на шести гидроопорах. Переднє скло може бути зрушене до стелі і відкрито, також переднє нижнє скла можуть бути зняті. У стандартній комплектації кондиціонер і сидіння з регулюваннями за дев'ятьма напрямами, консоль джойстика і сидіння переміщуються незалежно один від одного.
Екскаватори серії Gen (140 W і 200 W) оснащуються електронною системою управління Opera, яка дозволяє оператору вибирати з чотирьох режимів потужності двигуна і трьох режимів роботи машини. У Opera є функції бортової діагностики, режим збільшення потужності Power Boost, зменшення оборотів холостого ходу та ін. Opera дозволяє оператору вибрати з декількох запропонованих робочих режимів, оптимально синхронізує роботу дизельного двигуна і гідронасосів у відповідності з навантаженням, забезпечує мінімальний витрата палива.
Турецькі машини комплектуються високоякісними компонентами від провідних світових виробників.
Використовуються двигуни Isuzu або Mitsubishi (Японія), що відповідають вимогам стандартів EU Stage IIIA, US EPA Tier III, або EU Stage II, або US EPA Tier II відповідно. У стандартній комплектації передпусковий підігрівач повітря, фільтр-водороздільники. Трансмісія – ZF (Німеччина). Мости NEF встановлюються на колісний екскаватор HMK200W, на екскаваторах HMK140W застосовуються мости від компанії ZF.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
HMK 140W | 15 400 | 91,2 | 0,6–0,75 |
HMK 140W-2 | 15 100-15 600 | 86 | 0,6–0,75 |
HMK 200W | 21 800 | 120,7 | 1 |
HMK 200W-2 | 21 600 | 114 | 0,82–1 |
Гідросистема з регулюванням продуктивності в залежності від навантаження. Механізм повороту – Toshiba (Японія), головний гідронасос і насос механізму повороту надбудови від Kawasaki (Японія), поворотний круг (Ю. Корея). Гідророзподільник Toshiba (Японія). РВД – Parker (Великобританія). Гідромотор ходу: BOSCH REXROTH (Німеччина). На стрілі є гидролиния для підключення гідромолота. На випадок аварії або несправності гідронасоса або дизельного двигуна в гідросистемі є гідроакумулятор HYDAC (Німеччина), який дозволить опустити стрілу і робоче устаткування.
Екскаватори оснащують бульдозерним відвалом.
У 2005 р. Doosan придбала компанію Daewoo, тому тепер весь модельний ряд техніки Daewoo випускається під брендом Doosan. Обидві серії колісних екскаваторів Doosan, DX і S (Solar), вийшли на ринок вже давно.
Серія колісних екскаваторів Doosan DX створена для виконання широкого кола землерийних і інших робіт:
- копання кар'єрів,
- котлованів,
- траншей,
- насипів,
- вантаження і розвантаження сипких матеріалів,
- перевантаження розпушених скельних порід,
- промерзлих грунтів та інших робочих операцій в умовах дорожнього, промислового, міського, сільського, транспортного і ландшафтного будівництва.
В кабіні оператора забезпечуються комфортні умови праці та чудовий круговий огляд, є системи кондиціонування і обігріву стекол. На дисплеї відображається інформація про стан машини і витраті палива. Навісне обладнання управляється джойстиком. Сидіння можна висувати у два етапи, а також регулювати положення і кут нахилу подушки сидіння. Відпочинок за столом зручно відкидається. У холодну пору року можна скористатися підігрівом крісла оператора. Через широкий дверний отвір оператору легко входити в кабіну.
Завдяки електронній системі управління турбовані двигуни мають хорошу паливну економічність, зокрема, за рахунок автоматичного зниження оборотів холостого ходу по закінченні заданого часу. Потужний очищувач повітря з примусовою подачею видаляє понад 99% частинок бруду, збільшуючи інтервали заміни фільтруючого елемента. Завдяки електричної муфті швидкість обертання вентилятора охолодження регулюється в залежності від потреби.
За рахунок застосування гідравлічної трансмісії перемикання передач можливо навіть після зупинки машини.
Електронне управління новою гідравлічною системою Posicon забезпечує оптимізацію витрат палива.
Форма стріли оптимізована шляхом конструювання з застосуванням методу кінцевих елементів і забезпечує рівномірний розподіл навантаження на всю конструкцію. Збільшена міцність рукояті досягнута за рахунок застосування литих елементів і посилення навколо виступів. Для збільшення терміну служби і інтервалів мастила до 250 мотогодин втулки шарнірів стріли, рукояті і ковша виконані з высокопластифицированного металу (металокераміка). Все це в поєднанні зі збільшеною товщиною матеріалу забезпечує підвищену довговічність і надійність за рахунок обмеження втоми компонентів. Функція утримання стріли запобігає її самостійне опускання. Завдяки можливості повороту стріли і малому радіусу розвороту екскаватори можуть працювати в умовах тісноти. Інтенсивність розгойдування робочого устаткування при роботі зменшена за рахунок зміщення центру ваги до задньої частини машини. Для підвищення продуктивності роботи швидкість підйому і опускання відвалу збільшені. Дорожній просвіт машин збільшений, мости мають великі кути гойдання у вертикальній площині, завдяки чому машина стійка при русі по нерівній поверхні. Опційно пропонуються мости від ZF збільшену ширину 2,75 м, що забезпечують підвищення стійкості і вантажопідйомності машини при великих вильотах стріли.
Також опційно пропонують систему аварійної звукової сигналізації про перевантаження.
Серія екскаваторів Doosan S (Solar) випущена ще раніше, ніж DX. Кабіни екскаваторів оснащені сидінням на пневмопідвісці, системою кондиціонування з п'ятьма режимами роботи. Доступна система обігріву сидіння. Трансмісія і робоче обладнання управляються важелями. Важелі оснащені електричними кнопками для управління навісним обладнанням.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
DX55W | 5550 | 40 | 0,18 |
DX140W | 13 750 | 97 | 0,64 |
DX160W | 14 800 | 97 | 0,76 |
DX190WA | 18 840 | 115 | 0,8 |
DX210WA | 20 800 | 141,2 | 1,17 |
S180W-V | 17 700 | 110 | 0,93 |
S210W-V | 19 800 | 115 | 1,18 |
Електронні системи керування компонентами машини пов'язані з допомогою шини CAN. Електронна система дозволяє вибирати з двох режимів роботи машини («виїмка грунту» і «риття траншеї») і з двох режимів потужності двигуна («стандарт» – 85% потужності та «посилений» – 100%). Є функція автоматичного зниження оборотів холостого ходу двигуна, функція самодіагностики.
Термін служби двигуна збільшено завдяки самому потужному у своєму класі і простій в обслуговуванні очиснику повітря, удаляющему більше 99% пилу. Високоефективний і продуктивний фільтр зворотного контуру гідросистеми, виконаний з полімерного волокна, затримує 99,5% сторонніх частинок, що містяться в гідравлічної рідини, і забезпечує значне збільшення інтервалу заміни рідини.
Застосовуються стріли і втулки, аналогічні компонентам серії DX.
Передній міст має великий кут хитання у вертикальній площині і великі кути повороту керованих коліс. Встановлені робочі гальма дискового типу. Інтервали заміни масла в картерах мостів збільшено до 2000 мотогодин.
Аутригери можуть бути спереду і/ або ззаду і управляються окремо для досягнення максимальної стійкості при роботі.
Відвал також може встановлюватися спереду або ззаду.
ПЕРЕЙТИ ДО ВИБОРУ ТЕХНІКИ І ЗАПЧАСТИН DOOSAN
ПЕРЕЙТИ ДО ВИБОРУ ТЕХНІКИ І ЗАПЧАСТИН DAEWOO
Компанія пропонує кілька моделей універсальних колісних екскаваторів, вперше випущених кілька років тому, але регулярно модернізуються.
В кабіні, встановленої на гидроопорах, оператору створені комфортні умови: 7-дюймовий кольоровий РК-монітор, система клімат-контролю, регульована рульова колонка, сидіння з декількома регулюваннями, управління здійснюється джойстиками і т. д. На замовлення пропонується система кругового огляду з допомогою відеокамер Volvo Smart View. Кабіни оснащуються зистемой захисту ROPS. У мод. EW160E є гідросистема підйому кабіни на висоту до 5 м від землі.
Висока продуктивність і рентабельність екскаваторів на колісному ходу від Volvo CE досягається за рахунок використання потужних та економічних двигунів з системою уприскування Common Rail і функцією автоматичного зниження оборотів холостого ходу.
Удосконалена гідравлічна система оснащена інтелектуальним управлінням розподілом потоків по контурах і забезпечує плавні рухи і швидку реакцію обладнання на керуючі команди. На замовлення можлива установка додаткових гідроліній для навісного обладнання.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
EW145B Prime | 12 000 800-15 | 110 | 0,52–0,58 |
EW160E | 16 200-18 200 | 112 | 0,18–1,1 |
EW180E | 19 900-20 220 | 126 | 0,16–1 |
EW205D | 19 800-21 800 | 119,1 | 0,86–1,1 |
Електронна система управління з функцією діагностики забезпечує 4 режиму роботи машини, що автоматично включає режим Volvo ECO, який сприяє підвищенню паливної економічності без втрати високої продуктивності виїмки грунту при виконанні більшості робіт.
Система амортизації стріли запобігає її розгойдування при русі екскаватора по нерівній поверхні. Пропонуються стріли різної довжини, в тому числі трисекційні. Екскаватори оснащуються швидкодіючим адаптером Volvo для приєднання змінного навісного обладнання.
Міцна конструкція надбудови і ходової частини з посиленою рамою (деталі виконані з високоміцної сталі) і мостами витримує будь-які навантаження, що виникають при роботі.
Довга колісна база і великий дорожній просвіт підвищують стійкість і плавність ходу. Система хитання переднього моста у вертикальній площині може блокуватися автоматично або оператором. У стандартну комплектацію входять здвоєні колеса, що підвищують стійкість машин. Опційно можна вибрати і одинарні колеса. Трансмісія екскаваторів має три передачі, максимальна швидкість машин – 37 км/год, а під час роботи вони можуть рухатися на «повзучої» передачі. В системі управління є функція круїз-контролю. На рамі встановлено тягово-зчіпний пристрій для буксирування причепа.
Електричний насос в паливному баку забезпечує заправку зі швидкістю 50 л/хв. Опційно пропонується централізована система мастила. Зручне обслуговування з рівня землі і розташування фільтрів групою в одному місці скорочує експлуатаційні витрати.
ПЕРЕЙТИ ДО ВИБОРУ ТЕХНІКИ І ЗАПЧАСТИН VOLVO
Одним з переваг будівельної техніки Liebherr є те, що концерн сам розробляє і виробляє основні компоненти, включаючи дизельний двигун, гідроциліндри, механізм повороту платформи і електрообладнання. Робочі характеристики цих компонентів гармонізуються ще на стадії проектування, що гарантує дотримання єдиних стандартів якості, максимальну надійність конструкції і довговічність машин.
В комфортабельній кабіні екскаваторів є регульоване сидіння, клімат-контроль, велике вікно в даху. Електронна система керування забезпечує чотири режиму роботи машини: ЕСО – економічний; Power – максимальної потужності; Lift – для підйому вантажів і Fine – підвищеної точності. Система також архівує дані про роботу машини.
Дизельні двигуни Liebherr з турбонаддувом і інтеркулером комплектуються фірмовою системою уприскування PLD з електронним управлінням, в якій на кожен циліндр двигуна є окремий насос високого тиску, короткий паливопровід і форсунка. Є функція автоматичного зниження оборотів холостого ходу.
Швидкість обертання вентилятора охолодження рідини і масла регулюється в залежності від потреби.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
A 900 C Litronic | 18 000 500-19 | 95 | 0,32 – 1,05 |
A 904 C Litronic | 20 400-20 600 | 105 | 0,55–1,2 |
В гідроциліндрах є демпфери, штоки герметизуються спеціальними пакетами ущільнень з великим ресурсом. У фільтрі зливної лінії ридросистемы LCS встановлений магнітний уловлювач металевих частинок, очищаючий масло і служить індикатором стану вузлів системи.
Двигун розташований на поворотній платформі поперечно, впритул до противагув. Така компоновка збільшує вантажопідйомність машини, наприклад, при підйомі важких труб – звичайній роботі колісних екскаваторів. Двухопорное кріплення підшипників гідроциліндрів підйому до стрілі також істотно збільшує вантажопідйомність.
Пропонуються прямі і вигнуті моноблочні стріли в поєднаннях з рукоятями різної довжини і призначення. В асортименті механічний або гідравлічний швидкодіючий адаптер для під'єднання навісного обладнання. Бульдозерні відвали мають коробчату конструкцію і лише два шарніра, завдяки такій схемі досягається висока жорсткість на скручування. У стандартну комплектацію входить автоматична централізована система мастила.
ПЕРЕЙТИ ДО ВИБОРУ ТЕХНІКИ І ЗАПЧАСТИН LIEBHERR
ОЗНАЙОМИТИСЯ З БРЕНДОМ LIEBHERR
Продуктивність гідросистеми регулюється залежно від навантаження. В гідросистемі є окремий насос механізму повороту надбудови. Гідророзподільник дозволяє працювати з безліччю видів навісного обладнання. Є система SmartBoom™, яка виконує рекуперацію енергії при опусканні стріли, рукояті, «запам'ятовує» повторювані рухи і підвищує плавність рухів стріли.
Стріли і рукояті являють собою зварні конструкції коробчатого перерізу з товстостінними багато листовими збірними елементами, які встановлені в високонавантажених зонах. Пропонуються звичайна (моноблочна) і трисекційні стріли, рукояті – укорочена, промислова, стандартна і подовжена. Пропонується також стріла на каретці, смещаемая в сторону (вліво/ вправо – 2460/ 2760 мм). Гідроциліндри стріли і стріли оснащуються протиударними демпферами. В наявності система регулювання плавності ходу машини. Стріла може комплектуватися швидкодіючим адаптером для навісного обладнання.
Є різні конфігурації розташування бульдозерного відвалу (ззаду або спереду) і аутригерів. Гальмівна система комплектується дисковими колісними гальмівними механізмами. У стандартну комплектацію входять здвоєні пневматичні колеса, опція – одинарні і монолітні. Екскаватори розвивають швидкість до 25-37 км/год (в залежності від моделі). Пропонуються противаги стандартні і обтяжені.
Машини можуть оснащуватися телематичною системою Product Link віддаленого контролю за машиною. Система передає інформацію в офіс власника техніки.
Екскаватори-перевантажувачі мод. M318D MH і M322D MH відрізняються підйомною кабіною. Висота підйому – 2400 мм відносно нижнього положення. Також перевантажувачі комплектуються стрілами і рукоятями для вантажно-розвантажувальних робіт.
Caterpillar незабаром випустить на ринок п'ять нових моделей колісних екскаваторів новітньої серії F. Дві з них – з зменшеним радіусом розвороту: M315F і M317F. У нових екскаваторів збереглися всі основні системи і переваги попередніх серій D і D2. Крім того, в електронній системі управління є автоматична функція Ready-to-dig, що включається оператором, яка готує машину до виїмки грунту: блокуються амортизатори мостів, і включаються робочі гальма, машина надійно фіксується на місці. Функція Travel-lock також активується оператором для блокування робочого обладнання та поворотної платформи під час транспортного руху. За замовленням на машині може бути встановлений тилтротатор – агрегат, що дозволяє повертати навісне знаряддя в двох площинах.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
M315D2 | 13 500-15 200 | 95 | 0,2–0,76 |
M317D2 | 15 300-17 500 | 108 | 0,35–0,91 |
M318D | 18 200-20 100 | 124 | 0,51–1,2 |
M320D2 | 19 000-19 800 | 124 | 0,35–1,18 |
M322D | 20 500-22 500 | 123 | 0,44–1,57 |
M322D2 | 20 500-22 500 | 122 | 0,44–1,57 |
M318D MH (перевантажувач) | 21 100-23 400 | 124 | – |
M322D MH (перевантажувач) | 23 500-25 700 | 123 | – |
M314F | 14 360-17 610 | 105 | 0,2–1 |
M315F | 16 280-18 660 | 112 | 0,2–1 |
M316F | 15 410-17 490 | 110 | 0,35–1,09 |
M317F | 17 340-18 780 | 112 | 0,2–1 |
M322F | 21 245-24 700 | 126 | 0,6–1,43 |
Французько-американський виробник – компанія Case пропонує значний асортимент колісних екскаваторів.
В кабіні, обладнаній захистом ROPS/ FOPS, з кондиціонером і хорошою оглядовістю, з великим заскленим люком в даху оператору забезпечуються комфортні та безпечні умови роботи. Сидіння на пневматичній підвісці, з підігрівом та безліччю регулювань і регульована рульова колонка. На багатофункціональному сенсорному дисплеї оператор бачить значення основних характеристик роботи машини, а також може управляти машиною, ставлячи необхідні параметри. Управління здійснюється джойстиками. На замовлення пропонується камера заднього виду.
Електронна система керування забезпечує можливість вибору з двох режимів підйому вантажів і трьох економічних режимів роботи, а також режиму максимальної потужності, погодить потужність двигуна з потребами гідравлічного обладнання, за рахунок цього підвищується паливна економічність. В системі управління є функція вирівнювання CLM, за допомогою якої під час роботи машина швидко вирівнюється в горизонтальному положенні; автоматична функція «форсажу», яка підвищує потужність машини при високих навантаженнях.
Пропонується моноблочна або 3-секційна стріла з додатковим гидроконтуром для підключення навісного обладнання. В гідроциліндрах стріли і рукояті є запірні клапани, що запобігають падіння обладнання в разі поломок.
У складі гідросистеми три насоси (один з них обслуговує механізм повороту надбудови). Електронне керування гідросистемою CIHS забезпечує вибір з трьох режимів роботи, одночасне використання безлічі функцій. Швидкість повороту надбудови регулюється. В пам'ять системи управління можна ввести до 12 поєднань значень витрат і тиску в контурі робочого обладнання для 12 різних навісних знарядь.
Гідростатична трансмісія, повністю автоматична. Колісні екскаватори Case характеризуються хорошою маневреністю з малим радіусом розворотуа. Передбачені три режими керування колесами: тільки передніми, послідовний поворот всіх коліс і «крабовий хід». Рама виготовляється з високоміцної сталі. Мости посилені, виробництва ZF. Багатодискові гальма маслопогруженные. Можлива двосхилий або односхила ошиновка. Покупцям пропонується ряд комплектацій машини (з відвалом, аутригерами). Максимальна швидкість руху машин – 20-33 км/ч.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
WX 95 | 10 000 | 74 | 0,8 |
WX125 | 15 850 | 84 | 0,5 |
WX145 | 18 500 | 90 | 0,2–0,8 |
WX148 | 15 450-16 400 | 90 | 0,55 |
WX165 | 17 000 | 105 | 0,75–0,95 |
WX168 | 17 100-18 520 | 105 | 0,63 |
WX185 | 20 450 | 118 | 0,85 |
WX188 | 18 550-20 150 | 118 | 0,9 |
WX210 | 22 000 | 129 | 0,95 |
WX240 | 24 300 | 129 | 1,3 |
Компанія New Holland пропонує ряд колісних екскаваторів, розроблених кілька років тому. Завдяки гарної маневреності і малому радіусу вильоту надбудови при повороті ці екскаватори зручно експлуатувати в умовах обмеженого простору.
Комфортна кабіна оснащена кондиціонером. Є інтелектуальна система керування багатофункціональним дисплеєм. Потужні та економічні двигуни Iveco серії NEF. Гідросистема з трьома гідравлічними насосами з системою регенерації енергії, що дозволяє економити паливо. На стрілі змонтована додаткова гідравлічна розводка для підключення навісного обладнання. Рама шасі посилена. Є задні аутригери і бульдозерний відвал попереду. Екскаватори розвивають швидкість руху до 30 км/ч.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
MH City | 15 330 | 117 | 0,6 |
MH Plus | 18 490 | 141 | 0,8 |
MH4.6 | 16 000 | 87 | 0,23–0,74 |
MH 5.6 | 20 430 | 157 | 1 |
MH6.6 | 21 500 | 129 | 0,46–1,35 |
MH8.6 | 22 700 | 129 | 0,46–1,35 |
Перевагою машин Komatsu є те, що основні вузли і агрегати розроблені та виготовляються компанією. Компанія пропонує машини самої нової 7-ї серії, у яких робочі характеристики стали краще, а витрата палива менше, ніж у 6-й серії.
Кабіна SpaceCab™ стала на 14% просторіше кабіни 6-ї серії, встановлена на рідинних опорах-демпферах, зміщена вперед для забезпечення кращого огляду, в даху є вікно з плексигласу, в стандартну комплектацію входить зсистема клімат-контролю, в кабіні підтримується надлишковий тиск, що виключає попадання пилу ззовні. Управління здійснюється джойстиками. Система управління EMMS з РК-дисплеєм погоджує режими роботи двигуна і гідросистеми і забезпечує можливість вибору з чотирьох робочих режимів: підвищеної потужності, економічний, гідромолот і підвищеної вантажопідйомності. Є функція «форсажу» PowerMax, функція бортової діагностики. Трансмісія автоматична 3-ступінчаста, в тому числі з «повзучої» передачею.
Система управління гідравлічним устаткуванням дає можливість вибирати режими витрати рідини. В пам'яті системи управління зберігаються налаштування режимів роботи гідросистеми для різних навісних знарядь. За замовленням можуть бути встановлені додаткові гідролінії для підключення навісного обладнання, а також централізована система мастила. Пропонуються моноблочна і трисекційні стріли, ряд модифікацій рукояті. Багатодискові гальма маслопогруженные. Відвал і аутригери можуть мінятися місцями установки. Максимальна швидкість руху – 35 км/ч (тільки у мод. PW130-7 швидкість 30 км/год).
У 2015 р. Komatsu оголосила про випуск нової моделі колісного екскаватора PW148-10 з укороченим вильотом задній частині, укомплектованої усіма знову розробленими основними компонентами.
Машини Komatsu можуть оснащуватися фірмовою системою телематики KOMTRAX.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
PW130-7 | 13 590 | 78 | 0,18–0,94 |
PW148-10 | 13 700-15 600 | 90 | – |
PW160-7 | 14 200-16 590 | 90 | 0,20–0,97 |
PW180-7 | 16 020-18 440 | 109 | 0,38–1,13 |
PW200-7 | 18 970-22 100 | 125 | 0,48–1,58 |
PW220-7 | 19 450-23 260 | 118 | 0,48–1,68 |
Техніка бренду користується попитом завдяки оптимальному співвідношенню ціни і якості, економічній витраті палива, повної адаптації до європейського клімату.
Особливо затребувані екскаватори серії 9S. У цю лінійку входять мало - та середньотонажні машини з компактними габаритами – така техніка має високу маневреність і підходить для експлуатації в умовах обмеженого простору.
Машини оснащені ергономічною кабіною, де оператору забезпечені комфортні умови праці. Є монітор з сенсорним управлінням. Положення консольних панелей і важелів управління регулюється. Великі вікна забезпечують хороший огляд в будь-якому напрямку.
Екскаватори обладнані дизельними двигунами Cummins (США) або Yanmar, Mitsubishi (Японія). Силові агрегати оснащені системою автоматичного прогріву, мають тривалий термін служби, відповідають екологічному класу Tier 2.
До інших достоїнств серії відносяться посилена сталева рама, висока продуктивність при низькому споживанні палива, електронний контроль/ управління важливими системами і агрегатами. Екскаватори серії 9S здатні розвивати швидкість до 40 км/ч.
При необхідності разом з машиною можна придбати змінне навісне обладнання:
- вузький і планувальний ковші,
- грейфер,
- гідромолот,
- траншеєкопач та ін.
Модель | Експлуатаційна маса, кг | Потужність двигуна, кВт | Ємність ковша, м3 |
---|---|---|---|
R60W-9S | 5550 | 41,2 | 0,18 |
R140W-9S | 13 700 | 87 | 0,58 |
R180W-9S | 17 300 | 94 | 0,76 |
R210W-9S | 20 500 | 124 | 1,05 |
ОЗНАЙОМИТИСЯ З ІНШИМИ БРЕНДАМИ
ПЕРЕЙТИ ДО ПЕРЕГЛЯДУ ІНШИХ СТАТЕЙ
- ГУМОВІ ГУСЕНИЦІ - НАЙКРАЩА ЯКІСТЬ ПО НАЙКРАЩІЙ ЦІНІОднією з найбільших груп запчастин в нашому асортименті є гумові гусениці, які підходять для екскаваторів і міні-екскаваторів JCB, CAT, Case, New Holland, Komatsu, Volvo та інших будівельних машин, представлених на ринку.Повна версія статті
- Яким буде колісний навантажувач майбутнього?Огляд нових можливостей продуктивности колісної вантажної спецтехніки, над якими виробники працюють вже тепер.Повна версія статті