Правила, особливості та юридичне обґрунтування перевезення великогабаритних та великовагових вантажів по Україні, Європі, країнам СНД
У всіх країнах Європи і світу перевезення великогабаритних вантажів супроводжуються спеціальними вимогами і правилами. Стан українських доріг змусило уряд вжити нові нормативи граничного ваги автопоїздів, ускладнити отримання дозволів, збільшити штрафи для автотранспорту з перевантаженням.
Нескладно зрозуміти, що для українських доріг, з яких в поточному і капітальному ремонту потребують до 90% автотрас, порушення правил ваговій навантаження можуть стати фатальними.
Тому дозвіл на перевезення великовагових вантажів важко отримати для доріг, спроектованих під застарілі норми (шеститонну навантаження на вісь, максимальна вага автопоїзда в 24 тонни). Транспортування вантажу, високих конструкцій створює передумови до аварійних пошкоджень будівель, ліній електропередач, дорожніх інженерних споруд.
Для перевезення якої великогабартиної техніки затребуваний спецтранспорт
У категорію негабаритів потрапляють всі вантажі, що перевищують стандартні нормативи габаритів і ваги. Стандарти дозволених розмірних габаритів не перевищують 22 метри за довжиною чотири метри (4,35 м для контейнеровозів) по висоті, 2,6 метра по ширині. Дозволений вага автопоїзда в 40 тонн може збільшуватися (до 46 тонн) за рахунок розподілу осьового навантаження контейнеровозів.
У ці розміри і вага не укладаються такі вантажі:
- будівельні залізобетонні конструкції (мостові ферми, опори);
- дорожня техніка (асфальтоукладальники, грейдери);
- сільськогосподарські машини;
- металоконструкції заводського виготовлення (хімічні ємності, опори ліній електропередач);
- великогабаритне промислове устаткування (турбіни, трансформатори, технологічні установки);
- військова техніка;
- несправні вертольоти, літаки;
- будівельна і вантажопідйомна техніка (екскаватори, крани, стаціонарні транспортери, бетонозмішувальні вузли);
- морські та річкові малотоннажні судна.
Застосування спеціальних платформ для транспортування вимагають промислові конструкції і обладнання.
Нерозбірна промислове обладнання (ректифікаційні колони, турбіни, унікальні трансформатори) за вагою може перевищувати 90 -100 тонн.
Своїм ходом до місця експлуатації не можна доставити гірничодобувну техніку, відрізняється великою вагою, величезною вартістю.
До цієї ж категорії машин відносяться бурові установки, крокуючі екскаватори, нерозбірні конструкції підйомних кранів (будівельних, промислових, портових). Самохідну дорожньо-будівельну, сільськогосподарську техніку транспортують при продажах, передислокациях підрозділів. Перегін своїм ходом таких машин нераціональний по підвищеному витраті пального, невиправданого зносу ходової частини, малій швидкості пересування.
Юридичне обґрунтування і основні положення правил перевезення негабаритів
Юридичною основою для обмеження вільного застосування великовагового транспорту, отримання спеціальних дозволів на перевезення негабаритів стали три Закону України«Про автомобільні дороги», «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух») і чотири Постанови Кабінету Міністрів про внесення змін у законодавчі акти, Правила дорожнього руху (від 2001, 2007, 2012, 2013 років).
До основних положень, які визначають правила перевезення великовагових вантажів автомобільним транспортом, належать:
- перевезення негабаритів спеціальними платформами;
- обладнання спецтранспорту розпізнавальними знаками, світловою сигналізацією;
- дотримання запропонованих швидкісних режимів;
- рух по дозволеним, обстеженим автомагістралей;
- перевезення тільки після отримання спеціального дозволу;
- рух після оплати за проїзд великовагового автотранспорту;
- супровід автопоїзда дорожньою поліцією;
- ліцензування перевезень негабаритів.
Перевезти великоваговий чи великогабаритний вантаж можна тільки зі спеціальним дозволом, який видається підрозділом Національної поліції. Підставою для видачі дозволу стає заявка вантажоперевізника, узгоджена з власниками залізничних переїздів, мостових господарств, служб електротранспорту, електрифікації, зв'язку, обласними Автодорами.
Вимоги до спецтранспорту
Головними вимогами, які пред'являються до спеціальним транспортним платформ для перевезення негабариту, стають:
- зниження центру ваги закріпленого вантажу;
- забезпечення стійкості і керованості автотранспорту;
- збереження кругового огляду для водія;
- рівномірний розподіл ваги вантажу по осях;
- система кріплень, яка забезпечує нерухомий стан вантажу під час транспортування.
По конструкції платформи, що перевозять великоваговий вантаж, поділяють на лафети (платформи без дна), высокорамные і низькорамні трали. Масивна платформа з малим кліренсом з власними габаритами може перевищувати стандартні дозволені розміри, використовувати подовжувачі, подовжувачі бази. Українські автоперевізники використовують сучасну імпортну техніку.
Для транспортування вантажів з високим центром тяжіння на платформі встановлюються спеціальні додаткові конструкції, розробляються інженерні схеми кріплень.
Особливості конструкцій тралів для негабариту
Для зниження навантаження на дорожнє полотно спеціальні платформи конструюються з збільшеною кількістю осей (до 8 колісних пар). Характерна мала навантажувальна висота (800 – 950 міліметрів). Для сучасних конструкцій платформ передбачені такі важливі характеристики як поворот осей напівпричепа, їх вивішування.
Для важкої техніки, яка пересувається самостійно (кар'єрних самоскидів, гусеничних екскаваторів, сільськогосподарських комбайнів) передбачені в'їзні апарелі, що полегшують завантаження машини на трал або відстібаються гуси.
Самохідна дорожня, сільськогосподарська техніка заїжджає на платформу за допомогою відкидних або монтуються аппарелей.
Іншою особливістю сучасних платформ стає використання для рами спеціальних сталей, посиленою підвіски (з гідравлічними або пневматичними механізмами), розсувних конструкцій майданчики для вантажу.
Для кріплення і захисту вантажу напівпричіп комплектується вставними «кониками», кріпильними мульдами, знімними алюмінієвими бортами, висувними уширителями. Посилені вузли конструюються для поворотно-причіпного механізму. Транспортується спеціальна платформа тягачами, потужність яких досягає 1000 кінських сил.
Документація для отримання дозволу
Для перевезення негабаритів недостатньо купити спеціальну платформу і потужний тягач. Відповідальність та кваліфікація перевізника підтверджується внутрішніми і міжнародними ліцензіями на перевезення, сертифікатами. Отриманням дозволу на перевезення негабаритів, як правило, займається транспортна компанія, саме вона подає лист-заявку.
В заявці на отримання дозволу відображені всі дані про грузоперевозчике, замовника транспортування негабариту, технічні дані автотранспорту (тягача і причіпної платформи).
Набагато важливіше, ніж складання простий заявки, стає узгодження маршруту з численними територіальними службами по шляху проходження спецтранспорту. Управління Автодору, електропостачання має право не дозволити проїзд окремими ділянками запланованого маршруту.
До компетенції управлінь Укравтодору входять:
- аналіз пропонованого для перевезення транспорту;
- оцінка обраного маршруту (можливість проїзду по дорогах, вулицях, через штучні інженерні споруди);
- призначення додаткових експертиз;
- розрахунок плати за проїзд;
- розрахунок оплати за експертні обстеження.
- У процедурі узгодження дорожні, енергетичні, залізничні служби, мостові господарства має право запросити у перевізника креслення вантажу (з точним позначенням граничних розмірів), схеми платформи з закріпленим вантажем, результати офіційного зважування.
Узгодження заявки і маршруту в українських інстанціях може зайняти від 10 днів (термін встановлений законодавством) до кількох місяців (з урахуванням додаткових експертиз та запитів). Дозвіл видається на один або кілька рейсів, але діє тільки три місяці.
Ще складніше отримання дозволу на міжнародні перевезення негабаритів, для яких потрібно подавати заявки до служби всіх країн за маршрутом прямування.
Міжнародне дозвіл на перевезення негабаритів потрібно оформляти для кожної країни на маршруті транспортування великовагових і негабаритних вантажів.
Процедура отримання міжнародного дозволу може зайняти від 5 – 14 днів (в Німеччині) до 40 – 45 днів (у Бельгії, Франції).
Планування маршруту
Ідеальним маршрутом для перевезення великовагових, великогабаритних вантажів перевізники вважають рух по відремонтованим автомагістралях в обхід великих міст. На практиці ідеальних маршрутів не існує. В українських реаліях взагалі неможлива перевезення негабаритів деякими дорогами і населеним пунктам. Так, у Марганці, Жовтих водах шляхопроводи під залізницею за розмірами (висотою менше трьох метрів) не дозволяють навіть проїзду магістральних фур. Ваги автопоїздів не витримають мости через гірські річки в Карпатах. Немає кільцевих об'їзних автодоріг в таких містах, як Миколаїв, Кривий Ріг, Білгород-Дністровський, Кам'янець-Подільський.
При розробці маршруту бригада фахівців транспортної компанії проїжджає весь шлях прямування негабариту. Відзначаються і обмеряются мости, шляхопроводи, лінії електропередач, перетин маршрутів електротранспорту, залізничних переїздів. При розбіжності потрібних розмірів або якості дороги фахівці шукають прийнятні об'їзні шляхи. Найбільш складні проблеми для розробників маршрутів по Україні виникають при проїзді мостів через невеликі річки місцевого значення.
При плануванні маршруту потрібно враховувати можливість регулювання руху машинами супроводу. Як правило, для супроводу українських транспортувань негабаритів виділяється дві машини, які рухаються попереду і позаду низкорамного трала. При інтенсивному русі автотранспорту (в місті, на міжміських автомагістралях) про перевезення негабариту машини супроводу попереджають звуковими (сиреною) і світловими сигналами.
При виїзді з другорядної дороги на автомагістраль низкорамный трал з длинномером повністю перекриває всі смуги руху.
У таких випадках співробітники дорожньої поліції зобов'язані повністю зупинити рух по автомагістралі в обох напрямках, щоб забезпечити проїзд негабариту, уникнути аварійних ситуацій. Такі ж заходи вживаються при перетині головних і другорядних автодоріг.
При проході негабаритів по містам та населеним пунктам особливості перевезення великогабаритних вантажів повинні враховувати висоту проводів міського електротранспорту, радіуси поворотів вулиць. Маршрутники уникають вузьких провулків можуть знадобитися спеціальні заміри ширини проїзної частини), прокладають шлях з багатосмуговим магістралях, планують проїзд трала в ранковий час, до настання «години пік».
В обмежених міських умовах низькорамні трали супроводжують піші спостерігачі з прапорцями і в яскравій уніформі.
Маршрутники змушені враховувати і національні особливості дорожнього руху. В Україні, країнах СНД перевезення негабариту дозволена тільки в денний час. Європейські країни практикують нічний рух негабаритних автопоїздів.
Нюанси практичної транспортування негабариту
Українські правила перевезення великогабаритних вантажів наказують водія тягача зі спеціальною платформою:
- заборона на зміну маршруту;
- суворе дотримання швидкісних режимів;
- заборона обгонів (зі швидкості 30 км/год);
- комплектацію автопоїзда попереджувальними знаками, аварійними пристроями (противідкотними упорами, ланцюгами протиковзання);
- рух тільки в хороших погодних умовах;
- заборона буксировок.
Для управління тягачем з низкорамным тралом автотранспортні компанії відбирають найбільш досвідчених, кваліфікованих водіїв. Водій автопоїзда повинен відмінно оцінювати дорожню обстановку, інтуїтивно відчувати габарити і крени вантажу. При русі автопоїзда основними складнощами стають проїзди поворотів у вузьких міських вулицях, підйомів і спусків, похилих до горизонталі ділянок дорожнього полотна.
ТОВ "Техноактив Інвест" у своїй діяльності з постачання спецтехніки та запчастин часто користується послугами сторонніх перевізників, у зв'язку з обмеженою кількістю одиниць техніки власного автопарку. Нашою компанією затребуваний також такий транспорт як трали для перевезення спецтехніки з країн Європи в Польщу і Україну, тому будемо раді, якщо надійдуть пропозиції про співпрацю від перевізників, власників техніки для перевезення негабаритних вантажів.
Надсилайте свої пропозиції на e-mail: technoaktyv@gmail.com
або телефон: +38-067-3802114 Viber, WhatsApp
Якщо у Вас є спецтехніка і Ви займаєтеся її ремонтом - звертайтеся в наш Колл-центр і наші фахівці постараються максимально точно підібрати і швидко надати пропозиція по запчастинах як нових, так і б/у (за запитом). Готівковий або безготівковий (з ПДВ) розрахунок.
ПЕРЕЙТИ ДО ЗАПОВНЕННЯ ФОРМИ ЗАЯВКИ НА ПОШУК ЗАПЧАСТИНИ
На день оформлення замовлення - ЦІНИ УТОЧНЮЙТЕ У МЕНЕДЖЕРА!!!
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
- ВСЕ ПРО ДВИГУНАХ
- ВСЕ ПРО ТУРБОКОМПРЕСОРАХ
- ВСЕ ПРО ГИДРОНАСОСАХ І ГИДРОМОМОТОРАХ
- ДІАГНОСТИКА ТА РЕМОНТ СПЕЦТЕХНІКИ ТА ОБЛАДНАННЯ
- ЕЛАСТИЧНІ МУФТИ І ПРИВОДНІ ВАЛИ
- КОМПЛЕКТУЮЧІ НАВІСНОГО ОБЛАДНАННЯ (КОВШІВ І ВІДВАЛІВ)
- ВСЕ ПРО ГУМОВИХ ГУСЕНИЦЯХ
- ДІЗНАТИСЯ ПРО БРЕНД ВИРОБНИКА СПЕЦТЕХНІКИ ТА ЗАПЧАСТИН
УВАГА! Компанія "Техноактив Інвест" оцінює, викуповує, приймає на комісію різноманітну спецтехніку, а також запасні частини до спецтехніки: двигуни, паливні насоси, турбіни, гідронасоси, гідромотори, гідроциліндри, коробки передач, редуктори, електроустаткування та інші вузли та деталі як в зборі, так і подетально. Гарантуємо професійну оцінку і співробітництво на взаємовигідних умовах.
Компанія “Інвест Техноактив"– надійний постачальник спецтехніки та запчастин до України з Німеччини та інших країн Євросоюзу. Ми пропонуємо широкий вибір як нових, так і вживаних запасних частин та обладнання для сільськогосподарської, будівельної та різної спец.техніки. Працюючи без посередників, ми зможемо запропонувати найвигіднішу ціну і максимальну швидкість постачання необхідних запасних частин і устаткування. Також ми надаємо можливість оплачувати Ваші замовлення різними способами: від оплати на карту фіз. особи до безготівкової оплати юр.особа з ПДВ. Телефонуйте! Будемо раді співпраці!
- ГУМОВІ ГУСЕНИЦІ - НАЙКРАЩА ЯКІСТЬ ПО НАЙКРАЩІЙ ЦІНІОднією з найбільших груп запчастин в нашому асортименті є гумові гусениці, які підходять для екскаваторів і міні-екскаваторів JCB, CAT, Case, New Holland, Komatsu, Volvo та інших будівельних машин, представлених на ринку.Повна версія статті
- Яким буде колісний навантажувач майбутнього?Огляд нових можливостей продуктивности колісної вантажної спецтехніки, над якими виробники працюють вже тепер.Повна версія статті