Дані для контролю і регулювання двигунів Cummins
У даній статті ми розглянемо наступні теми:
- Коротка технічна характеристика двигунів Cummins (в т. ч. автомобільних двигунів)
- Системи живлення повітрям, випуску відпрацьованих газів і живлення паливом двигунів Cummins Камаз
- Електроустаткування двигунів Камаз Камминз
- Батарея акумуляторна (питома щільність електроліту)
- Рекомендації і технічні вимоги до палива, моторного масла і охолоджуючої рідини двигунів Cummins Камаз
- Вибір фільтрів для двигунів Cummins Камаз
- Величини крутних моментів затягування кріпильних деталей двигунів Камаз Камминз
- Герметики для двигунів Cummins Камаз
- Маркування болтів і крутні моменти їх затягування двигунів Камминз Камаз (метрична система і стандарт США)
-
Коротка технічна характеристика двигунів Cummins (крім автомобільних двигунів)
МАСТИЛЬНА СИСТЕМА кПа [psi] | 4В3.9 | 4ВТ3.9 | 4ВТА3.9* | 6В5.9 | 6ВТ5.9 | 6ВТА5.9* |
Мінімально допустимий тиск масла на режимі холостого ходу | 69{10] | 69(10] | 69(10] | 69(10] | 69(10] | 09(10} |
Мінімально допустимий тиск масла при номінальній частоті обертання | 207 [30] | 207 [30] | 207(30] | 207(30] | 207 [30] | 207(30] |
Тиск відкриття клапана мастильної системи | 449 [65] | 449 [65] | 449 [65] | 449(65] | 449(65] | 449(65] |
Перепад тисків для відкриття перепускного клапана | 138 [20] | 138 [20] | 138 [20) | 138(20] | 138(20] | 138(20] |
Місткість масляного піддону кратера - л [QT] | ||||||
Тільки стандартного піддону | 9,5 [10] | 9,5(10] | 9,5 [10] | 14,2(15] | 14,2(15] | 14,2(15] |
Всієї системи (піддон, фільтр, магістралі) | 10,9 [11.5] | 11 [11.6] | 11 [11.6] | 16,3 [17.2] | 16,4(17.3] | 16,4 [17.3] |
Обсяг квартах [QT] від мітки "L" до позначки "Н" на покажчику рівня | [1] | [1] | [1] | [2] | [2] | [2] |
СИСТЕМА ОХОЛОДЖЕННЯ Л [QT] | ||||||
Місткість (тільки двигун) | 7,0 [7.4] | 7,0 [7.4] | 7,9 [8.4] | 9,0 [9.5] | 9,0 [9.5] | 9,9 [10.5] |
Температурний діапазон роботи клапанів термостатів ° С [° C] | 83-95 [181-203] | 83-95 [181-203] | 83-95 [181-203] | 83-95 [181-203] | 83-95 [181-203] | 83-95 [181-203] |
Тиск у системі охолодження, поддержиаемое кришкою наливної горловини кПа [psi] | ||||||
104° С [220° F] | 103 [15] | 103 [15] | 103 [15] | 103(15] | 103(15] | 103(15] |
99 ° С {210 ° F] | 48 [7] | 48(7] | 48(7] | 48 [7] | 48(7] | 48 [7] |
* З водяним проміжним охолодженням наддувочного повітря
-
Системи живлення повітрям, випуску відпрацьованих газів і живлення паливом двигунів Cummins Камаз
-
Електроустаткування двигунів Камаз Камминз
Примітки:
• Стандартне легке вспомагатепьное обладнання включає: генератор змінного струму, невеликий насос рульового керування при наявності механічного зчеплення.
** Стандартне важке вспомагатепьное обладнання включає: гідронасос при наявності гідротрансформатора
CCA - Cold Cranking Amperes - струм холодної прокрутки
-
Батарея акумуляторна (питома щільність електроліту)
Питома щільність електроліту при 27 ° С [80 0 F] | Ступінь зарядженості акумуляторної батареї |
1.260 - 1.280 | 100% |
1.230 - 1.250 | 75% |
1.200 -1.220 | 50% |
1.170-1.190 | 25% |
1.110-1.130 | Батарея розряджена |
-
Коротка технічна характеристика двигунів Cummins Камаз (автомобільні двигуни)
МАСТИЛЬНА СИСТЕМА кПа [psi] | ВЗ.9-110 | В3.9-130 | В5.9-160 | В5.9-175 | В5.9-190 | В5.9-210 | В5.9-230 |
Діаметр циліндра - мм [in.] | 102 [4.02] | 102 [4.02] | 102 [4 02] | 102(4 02] | 102(4.02] | 102 [4 02] | 102(4 02] |
Хід поршня - мм [in ]........ | 120 [4.72] | 120 [4.72] | 120 [4.72] | 120 [4.72] | 120(4.72] | 120 [4.72] | 120(4.72] |
Робочий об'єм - л [in.3]..... | 3,9 [239] | 3,9 [329] | 5,9 [359] | 5,9 [359] | 5,9 [359] | 5,9 [359] | 5,9 [359] |
Вага двигуна (сухого) без маховика і електрообладнання | |||||||
- кг [lbs ].............................. | 308 [680] | 308 [680] | 428 [942] | 428 [942] | 428 [942] | 428 [942] | 428 [942] |
Порядок роботи циліндрів .......................... | 1-3-4-2 | 1-3-4-2 | 1-5-3 6-2-4 | 1-5-3 6-2-4 | 1-5-3 6-2-4 | 1-5-3 6-2-4 | 1-5-3 6-4-2 |
Теплові зазори в механізмі газорозподілу - мм [in ] | 0,25 | 0,25 | 0,25 | 0,25 | 0,25 | 0,25 | 0,25 |
- впускних клапанів | [0.010] | [0.010] | [0 010] | [0010] | [0.010] | [0.010] | [0.010] |
- випускних клапанів | 0,51 | 0,51 | 0,51 | 0,51 | 0,51 | 0,51 | 0,51 |
[0.020] | [0.020] | [0020] | [0.020] | [0.020] | [0.020] | [0.020] | |
Ступінь стиснення ................. | 17,6:1 | 17,6:1 | 17,5:1 | 17,5:1 | 17,1:1 | 17,1:1 | 17,1:1 |
Напрямок обертання колінчастого вала ( вид на двигун спереду) | за годинниковою стрілкою | ||||||
Система живлення двигуна повітрям: | |||||||
- з природним воэдухоза бором | |||||||
- з турбонаддувом | X | X | X | X | X | X | X |
- з водяним проміжним охолодженням............ | |||||||
- з повітряним проміжним охолодженням................. | X | X | X | X | X | X | X |
-
Коротка технічна характеристика двигунів Камминз Камаз (автомобільні двигуни)
Мастильна система кПа [psi] | ВЗ.9-110 | В3.9-130 | В5.9-160 | В5.9-175 | В5.9-190 | В5.9-210 | В5.9-230 |
мінімально допустимий тиск масла на режимі холостого ходу | 69 [10] | 69(10] | 69(10] | 69(10] | 69(10] | 69(10] | 69(10] |
Мінімально допустимий тиск масла при номінальній частоті обертання | 207 [30] | 207 [30] | 207 [30] | 207(30] | 207 [30] | 207 [30] | 207 [30] |
Тиск відкриття клапана мастильної системи | 449 [65] | 449 [65] | 449 [65] | 449 [65] | 449(65] | 449 [65] | 449(65] |
Перепад тисків для відкриття перепускного клапана | 172 [25] | 172 [25] | 172 [25) | 172 [25] | 172 [25] | 172 [25] | 172 [25] |
Місткість масляного піддону - л [QT] | |||||||
- Тільки стандартного піддону | 9,5 [10] | 9,5(10] | 14,2(15] | 14,2 [15] | 14,2(15] | 14,2 [15] | 14,2 [15] |
- Всієї системи | 16,4 | 16,4 | 16,4 | 16,4 | 16,4 | ||
11 [11.6] | 11 [11.6] | [17.3] | [17.3] | [17.3] | [17.3] | [17.3] | |
Обсяг квартах [QT] від мітки "L" до позначки "Н" | |||||||
на покажчику рівня | [1] | [1] | [2] | [2] | [2] | [2] | [2] |
Система охолодження - л [QT] | |||||||
Місткість (тільки двигун) | 7,0 (7,4) | 7,0 (7,4) | 9,0 (9,5) | 9,0 (9,5) | 9,0 (9,5) | 9,0 (9,5) | 9,0 (9,5) |
Температурний діапазон роботи клапанів термостатів: | |||||||
........... ° З............................. | 83-95 | 83-95 | 83-95 | 83-95 | 83-95 | 83-95 | 83-95 |
........... 0 F ............................. | [181-203] | [181-203] | [181-203] | [181-203] | [181-203] | [181-203] | [181-203] |
Тиск у системі охолодження, поддержиаемое кришкою наливної горловини кПа [psi] | |||||||
104° С [220° F] ................. | 103 [15] | 103 [15] | 103 [15] | 103(15] | 103(15] | 103(15] | 103 [15] |
99 "З {210 °F].................... | 48 [7] | 48 [7] | 48 [7] | 48 [7] | 48(7] | 48(7] | 48(7] |
-
Коротка технічна характеристика двигунів Cummins Камаз (автомобільні двигуни)
СИСТЕМИ ЖИВЛЕННЯ ПОВІТРЯМ, ВИПУСКУ ВІДПРАЦЬОВАНИХ ГАЗІВ І ЖИВЛЕННЯ ПАЛИВОМ | ВЗ.9-110 | В3.9-130 | В5.9-160 | В5.9-175 | В5.9-190 | В5.9-210 | В5.9-230 |
Максимально допустиме розрідження у впускному тракті через забруднення фільтроелемента очисника повітря при номінальній частоті обертання колінчастого вала двигуна під навантаженням - мм Н20 [in Н20] ............................ | 636 [25] | 635 [25] | 635 [25] | 635(25] | 635 [25] | 635 [25] | 635(25] |
Максимально допустиме протитиск у випускному тракті при номінальній частоті обертання колінчастого вала двигуна під навантаженням - мм рт.ст. [in.HG]............................... | 152,4 [6]* | 152,4(6]* | 152,4 [6]* | 152,4(6]* | 152,4(6]* | 152,4 [6]* | 152,4(6]* |
Максимально допустиме розрідження на лінії всмоктування палива з бака до топпивоподкачи-вающего насоса | 100 [4] | 100 [4] | 100 [4] | 100(4] | 100(4] | 100 [4] | 100(4] |
- мм рт.ст [in.HG]............................... | |||||||
Максимально допустимий опір в магістралі зливу палива | 518[20.4] | 518 [20 4] | 518(20.4] | 518 [20.4] | 518(20 4] | 518 [20.4] | 518(20.4] |
- мм рт.ст. [in.HG]............................... | |||||||
Максимальний перепад тиску на паливних фільтрах - кПа [psi]............................................ | 34 [5] | 34(5] | 34 [5] | 34 [5] | 34(5] |
* з каталізатором
-
Коротка технічна характеристика двигунів Камминз Камаз (автомобільні двигуни)
ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ | ВЗ.9-110 | В3.9-130 | BS.9-160 | В5.6-175 | В5.9-190 | В5.9-210 | В5.9-230 |
Мінімальна рекомендована ємність акумуляторної батареї - з легким різним допоміжним обладнанням * | |||||||
- Стартер 12 в................................ | 625ССА | 625ССА | 800ССА | 800ССА | 800ССА | 800ССА | 800ССА |
• Стартер 24 в................................ | 400ССА | 400ССА | 400ССА | 400ССА | 400ССА | 400ССА | 400ССА |
- з важким різним допоміжним обладнанням ** | |||||||
- Стартер 12 в................................ | 800ССА | 800ССА | 950ССА | 950ССА | 950ССА | 950ССА | |
950ССА | |||||||
- Стартер 24 в............................... | 400ССА | 400ССА | 475ССА | 475ССА | 475ССА | 475ССА | 475ССА |
Максимально допустимий опір ланцюга стартера, ом | |||||||
- Стартер 12 в................................ | 0,0012 | ||||||
• Стартер 24 в................................ | 0,002 |
Примітки:
* Стандартне легке допоміжне обладнання включає: генератор змінного струму, невеликий насос рульового керування при наявності механічного зчеплення.
** Стандартне важке допоміжне обладнання включає: гідронасос при наявності гідротрансформатора.
CCA - Cold Cranking Amperes - струм холодної прокрутки
-
Рекомендації і технічні вимоги до палива двигунів Cummins Камаз
Осторожно! Не змішуйте дизельне паливо з бензином або спиртом. Така суміш вибухонебезпечна.
Увага! У зв'язку з високою точністю системи вприскування дизельного палива виключно важливе значення має чистота палива і відсутність у ньому механічних домішок і води, які можуть викликати серйозні пошкодження ТНВД і розпилювачів форсунок.
Увага! Не МОЖНА застосовувати дизельне паливо, змішане з моторним маслом в двигунах, обладнаних каталітичним перетворювачем (включаючи всі моделі виробництва 1994 року і далі), в іншому випадку можуть бути порушені офіційно затверджені правила по контролю за вмістом шкідливих речовин у відпрацьованих газах.
Виробник двигунів "Камминз" рекомендує використовувати дизельне паливо ASTM №2D (стандарт Американського суспільства по використанню матеріалів) з мінімальним цетановим числом 40. Дизельне паливо №2 забезпечує досягнення оптимальних робочих характеристик і високої економічності двигуна в різних умовах експлуатації. Ті види палива, у яких цетанове число вище 40, можуть застосовуватися при експлуатації двигунів у високих широтах і в умовах вкрай низьких температур навколишнього повітря для запобігання перебоїв в запаленні і зниження димності відпрацьованих газів. При експлуатації двигуна при температурі повітря нижче 0 ° С [32 ° F] рекомендується використовувати суміш дизельних палив №1D і №2D, яка відома як №20-"зимовий".
ПРИМІТКА: Допускається застосування дизельного палива №1D, але при цьому знижується економічність. Виробник рекомендує застосовувати паливо з низьким вмістом сірки, температура помутніння якого не менш ніж на 10 градусів нижче найнижчої температури палива, можливою в даних умовах експлуатації. Температура помутніння - це температура, при якій в дизельному паливі починають утворюватися кристали парафіну. Для забезпечення достатньою мірою змащування деталей паливної апаратури в'язкість дизельного палива повинна бути не нижче 1,3 сантистокса при 40 ° С [104 ° F].
Більш докладний опис властивостей різних марок палива наведена в інструкції "Паливо для двигунів Камминз", бюлетень № 3379001.
Представляємо перелік альтернативних марок палива для среднемощных двигунів.
|
|||||||
Марка палива | Bosch A VE P7100 | Nippondenso EP-9 | Stanadyne DB-4 | Lucas CAV DPA DPS | |||
NO. 1-D Diesel | OK | OK | OK | OK | OK | OK | OK |
NO. 2 Fuel Oil | OK | OK | OK | OK | OK | OK | OK |
NO. 1-K Kerosene | OK | OK | * | OK | * | * | * |
NO. 2-K Kerosene | OK | OK | * | OK | * | * | * |
Jet-A | OK | OK | * | OK | * | * | * |
Jet A-1 | OK | OK | * | OK | * | * | * |
JP-5 | OK | OK | * | OK | * | * | * |
JP-8 | OK | OK | * | OK | * | * | * |
Jet-B | Неприйнятно | Неприйнятно | Неприйнятно | Неприйнятно | |||
JP-4 | Неприйнятно | Неприйнятно | Неприйнятно | Неприйнятно | |||
Cite | Неприемелемо | Неприйнятно | Неприйнятно | Неприйнятно |
* ПРИЙНЯТНО ТІЛЬКИ в суміші з 5% моторного масла для підвищення маслянистості до прийнятного рівня..
Увага! Не МОЖНА застосовувати дизельне паливо, змішане з моторним маслом в двигунах, обладнаних каталітичним перетворювачем (включаючи всі моделі виробництва 1994 року і далі), в іншому випадку можуть бути порушені офіційно затверджені правила по контролю за вмістом шкідливих речовин у відпрацьованих газах.
ПРИМІТКА: Будь регулювання ТНВД з метою поліпшення характеристик при роботі на альтернативному паливі позбавляє власника двигуна права на гарантійне обслуговування.
ПРИМІТКА: Знос елементів ТНВД, викликаний недостатньою змащувальну способостью застосовуваного палива, не охоплюється гарантійними обязательставми фірми "Каммиз".
Рекомендації і технічні вимоги до моторного мастила двигунів Cummins Камаз
-
Експлуатаційні якості моторного масла двигунів Cummins Камаз
Застосування якісних моторних масел в поєднанні з дотриманням рекомендованої періодичності зміни масла і масляних фільтрів - визначальний фактор у підтриманні необхідних експлуатаційних якостей двигуна і його довговічності.
Камминз Енджін Кампані, Інк. рекомендує для застосування в двигуні высококачетсвенные масла з в'язкістю по SAE 15W-40 (такі як "Камминз Преміум Блю"), які по класифікації API (американський інститут нафти) мають індекс якості CE/SG.
ПРИМІТКА: Менш якісні масла з індексом якості CC/CD або CD/SF допускаються до застосування в тих регіонах, де якісне масло СЕ поки недоступна, але при цьому періодичність зміни масла повинна бути скорочена у два рази порівняно з рекомендованою на Стор. V-14. Масова частка сульфатної зольності не повинна перевищувати 1, 85%.
В'язкість моторного масла для двигунів Камаз Камминз
Застосування всесезонних масел економічно вигідно, оскільки дозволяє експлуатувати двигун в широкому температурному діапазоні.
Моторне масло з в'язкістю SAE 15W-40 рекомендується для більшості кліматичних умов, однак для експлуатації в місцевостях з суворими зимовими умовами слід підбирати олії з відповідною в'язкістю по діаграмі на сторінці V-13.
ПРИМІТКА: Застосування низковязкостных олій, таких як 10W-30, допускається в місцевостях з суворою зимою при постійній температурі навколишнього середовища нижче -5 ° С [23 ° F] з метою полегшення пуску двигуна і забезпечення достатньої плинності моторного масла. Проте постійне застосування низковязкостных олій може скоротити ресурс двигуна внаслідок підвищеного зносу деталей.
-
Масла для обкатки нових двигунів Cummins Камаз
Не слід застосовувати спеціальні масла для обкатки нових або відремонтованих двигунів "Камминз". В період обкатки двигуна рекомендується застосовувати такий же тип масла, що використовується в звичайних умовах експлуатації.
-
Періодичність зміни масла двигунів Камаз Камминз
Надаємо рекомендації по періодичності зміни масла в залежності від конкретних умов експлуатації.
* Залежно or того, що настане першим. Якщо Ваш транспортний засіб напрацьовує багато могочасов при малій кількості кілометрів пробігу, то періодичність зміни масла вимірюється годинами.
-
Арктичні умови експлуатації двигунів Cummins Камаз
Якщо двигун постійно працює в умовах з температурою навколишнього середовища нижче -230 З [-100 F] без обігрівається стоянки або теплого гаража, то рекомендується в мастильної системі застосовувати синтетичні моторні масла CE/SG класу якості з достатнім діапазоном в'язкості для роботи при низьких температурах, наприклад 5W-30.
Слідкуйте за тим, щоб застосовується в двигуні масло відповідало за своєю якістю характеристиками, які постачальник вказує в серификате якості на ярлику.
Увага ! Застосування моторних масел на синтетичній основі не дозволяє збільшувати періодичність зміни в картері двигуна порівняно з наведеною на сторінці V-14. Збільшення рекомендованої періодичності може скоротити ресурс двигуна із-за корозії деталей, нагарообразований і зносу.
Додаткову інформацію про наявність мастил на ринках світу можна знайти в інформаційному виданні "Довідник по моторних олив для двигунів великовантажних автомобілів і двигунів промислового призначення"(Е. М. А. Libricating Oils Data Book for Heavy Duty Automotive and Industrial Engines). Довідник можна замовити в Асоціації виробників двигунів, One Illinois Center, 111 East Wacker Drive, Chicago, IL U. S. A. 60601, телефон № (312) 644-6610.
-
Рекомендації і технічні вимоги до охолоджуючої рідини двигунів Камаз Камминз
Двигуни великої потужності, що працюють на важких транспортних засобах, що вимагають застосування високоефективної охолоджуючої рідини, яка представляє собою збалансовану суміш води і антифризу. Щоб уникнути накопичення шкідливих хімічних речовин у системі рекомендується проводити повну зміну охолоджуючої рідини через кожні 2 роки, 320 000 км [200 000 Mi] або 6 000 годин експлуатації (дивлячись що настане раніше)
• Система охолодження двигуна розрахована на постійне використання антифризу в будь-яких кліматичних умовах. Застосування антифризу знижує температуру замерзання і підвищує температуру кипіння охолоджуючої рідини, завдяки чому розширюється діапазон робочих температур. Не перевищуйте 50% концентрацію антифризу охолоджуючої рідини, в іншому випадку буде потрібно додатковий захист від антифризу. Але ні при яких умовах не можна перевищувати 68% рівень концентрації антифризу охпажадющей рідини.
• Для охолоджуючої рідини слід застосовувати м'яку воду, оскільки містяться в жорсткій воді забруднюючі домішки нейтралізують ефективність антикорозійних речовин. Жорсткість води не повинна перевищувати 300 частинок на мільйон або утримання эфирхлорида або сульфату не повинна перевищувати 100 часток на мільйон.
• Технічні вимоги - Рекомендується застосовувати антифриз з низькою концентрацією силікатів, який відповідає вимогам стандарту ASTM4985 (GM6038M).
Концентрація - Антифриз необхідно застосовувати в будь-яких кліматичних умовах в якості засобу захисту від замерзання, так і від закипання охолоджуючої рідини. Фірма "Камминз" рекомендує 50% рівень концентрації етиленгліколю або про-пиленгликоля (в діапазоні від 40% до 60%) для більшості кліматичних умов. При концентрації антифризу, рівною 68%, розчин має найнижчу температуру замерзання, однак ні за яких умов не слід перевищувати цей рівень концентрації, оскільки при подальшому підвищенні концентрації відбувається зниження властивостей антифризу.
-
Температура кристалізації розчину в залежності від концентрації
Контроль концентрації - Концентрацію антифризу необхідно перевіряти рефрактометром (таким, як Флитгард №СС2800). Прилади поплавкового типу для вимірювання щільності речовин або гідрометрія мають точність, недостатню для системи охолодження дизельних двигунів підвищеної потужності.
-
Вибір фільтрів для двигунів Cummins Камаз
Масляні фільтри двигунів Камаз Камминз
А = LF 3345 стандартні для 4-циліндрових двигунів
В = LF 3349 стандартні для 6-циліндрових двигунів
Увага ! Масляні фільтри для 6-циліндрових двигунів можна застосовувати на 4-циліндрових двигунах, але не навпаки - не можна застосовувати масляні фільтри для 4-циліндрових двигунів на 6-циліндрових двигунах, оскільки це може стати причиною виходу двигуна з ладу.
-
Паливні фільтри двигунів Cummins Камаз
А = Стандартний фільтр тонкого очищення палива, що застосовується в парі з водороздільники як друга ступінь очищення палива.
В = Водороздільники, застосовуваний в парі з фільтром в якості першого ступеня очищення палива.
З = Одинарний паливний фільтр комбінований з водороздільники в одному корпусі.
-
Величини крутних моментів затягування кріпильних деталей двигунів Камаз Камминз
-
Величини крутних моментів затягування кріпильних деталей двигунів Камминз Камаз (продовження)
-
Герметики для двигунів Cummins Камаз
При встановленні наведених нижче деталей необхідно ущільнити їх зазначеним герметиком або герметиком з аналогічними властивостями.
Місце нанесення | Необхідний герметик |
1. Пробки з трубної різьбленням | Тефлонове покриття або герметик для трубної різьби. |
2. Заглушки | Loctite 277 або 11, 264. |
3. Кільцеві ущільнення | Не вимагається. |
4. Задня заглушка распредвала | Тефлонове покриття або рідкий тефлон Loctite 59, 241. |
5. Шпильки кріплення ТНВД | Loctite 609. |
6. Зливний маслопровід з турбокомпресора (у блоці) | Loctite 277 або 11, 264. |
7. Переднє ущільнення коленвала | Loctite 277 або 11, 264. |
8. Заднє уплтнение коленвала | Не вимагається. |
9. Масляний піддон у місці з'єднання блоку з кришками | 3-Bond 120С (P/N 3823494). |
-
Маркування болтів і крутні моменти їх затягування двигунів Камаз Камминз
Увага! При заміні болтів застосовуйте болти того ж розміру і тій же міцності, що використовувалися раніше. Неправильно підібрані болти можуть стати причиною несправності двигуна.
Міцність болтів і гайок з метричною різьбою класифікується за номером, нанесеному на головку болта або поверхню гайки. Ідентифікація американських стандартних болтів проводиться по радіальних лініях, нанесеним на голівці болта.
Нижче наведено приклади позначення болтів:
ПРИМІТКИ:
1. Если крутящий момент затяжки болта не указан особо, то следует затягивать его с моментом, величина которого указана в таблице ниже.
2. Нельзя руководствоваться данными таблицы вместо тех величин, которые указаны в других Разделах настоящего руководства.
3. Величины крутящих моментов затяжки указаны для смазываемой резьбы при установке болта.
4. Если величина в ft-lb меньше 10, то ее следует перевести в in-lb с целью обеспечения более точного контроля затяжки. Например, 6 ft-lb равны 72 in-lb.
-
Маркировка болтов и крутящие моменты их затяжки - Метрическая система
Зовнішній діаметр різьби болта | Крутний момент затягування болта, | Крутний момент затягування болта, | Крутний момент затягування болта, | ||||||||
сталь | алюміній | сталь | алюміній | сталь | алюміній | ||||||
мм | Н • м [ft-lb] | Н • м [ft-lb] | Н • м [ft-lb] | Н • м [ft-lb] | Н • м [ft-lb] | Н • м [ft-lb] | |||||
6 | 9 | [5] | 7 | [4] | 12 | [9] | 7 | [4] | 14 | [9] | 7 [4] |
7 | 14 | [9] | 11 | [7] | 18 | [14] | 11 | [7] | 23 | [18] | 11 [7] |
8 | 25 | [18] | 18 | [14] | 33 | [25] | 18 | [4] | 40 | [29] | 18 [14] |
10 | 45 | [33] | 30 | [25] | 60 | [45] | 30 | [25] | 70 | [50] | 30 [25] |
12 | 80 | [60] | 55 | [40] | 105 | [75] | 55 | [40] | 125 | [95] | 55 [40] |
14 | 125 | [90] | 90 | [65] | 165 | [122] | 90 | [65] | 195 | [145] | 90 [65] |
16 | 180 | [130] | 140 | [100] | 240 | [175] | 140 | [100] | 290 | [210] | 140 [100] |
18 | 230 | [170] | 180 | [135] | 320 | [240] | 180 | [135] | 400 | [290] | 180 [135] |
-
Маркування болтів і значення крутних моментів їх затяжки за стандартом США
Різьблення болта | чавун | алюміній | чавун | алюміній | |||||
Н*м | ft-lb | Н*м | ft-lb | Н*м | ft-lb | Н*м | ft-lb | ||
1/4 | х 20 | 9 | 7 | 8 | 6 | 15 | 11 | 8 | 6 |
х 28 | 12 | 9 | 9 | 7 | 18 | 13 | 9 | 7 | |
5/16 | х 18 | 20 | 15 | 16 | 12 | 30 | 22 | 16 | 12 |
х 24 | 23 | 17 | 19 | 14 | 33 | 24 | 19 | 14 | |
3/8 | х 16 | 40 | 30 | 25 | 20 | 55 | 40 | 25 | 20 |
х 24 | 40 | 30 | 35 | 25 | 60 | 45 | 35 | 25 | |
7/16 | х 14 | 60 | 45 | 45 | 35 | 90 | 65 | 45 | 35 |
х 20 | 65 | 50 | 55 | 40 | 95 | 70 | 55 | 40 | |
1/2 | х 13 | 95 | 70 | 75 | 55 | 130 | 95 | 75 | 55 |
х 20 | 100 | 75 | 80 | 60 | 150 | 110 | 80 | 60 | |
9/16 | х 12 | 135 | 100 | 110 | 80 | 190 | 140 | 110 | 80 |
х 18 | 150 | 110 | 115 | 85 | 210 | 155 | 115 | 85 | |
5/8 | х 11 | 180 | 135 | 150 | 110 | 255 | 190 | 150 | 110 |
х 18 | 210 | 155 | 160 | 120 | 290 | 215 | 160 | 120 | |
3/4 | х 10 | 325 | 240 | 255 | 190 | 460 | 340 | 225 | 190 |
х 16 | 365 | 270 | 285 | 210 | 515 | 380 | 285 | 210 | |
7/8 | х 9 | 490 | 360 | 380 | 280 | 745 | 550 | 380 | 280 |
х 14 | 530 | 390 | 420 | 310 | 825 | 610 | 420 | 310 | |
1 | х 8 | 720 | 530 | 570 | 420 | 1100 | 820 | 570 | 420 |
х 14 | 800 | 590 | 650 | 480 | 1200 | 890 | 650 | 480 |
РЕМОНТ СИСТЕМЫ ОХЛАЖДЕНИЯ ДВИГАТЕЛЯ CUMMINS КАМАЗ
РЕМОНТ СИСТЕМЫ ПИТАНИЯ ТОПЛИВОМ ДВИГАТЕЛЯ CUMMINS КАМАЗ - РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫЙ НАСОС
РЕМОНТ СИСТЕМЫ ПИТАНИЯ ТОПЛИВОМ ДВИГАТЕЛЯ CUMMINS КАМАЗ - РЯДНЫЙ НАСОС
РЕМОНТ СИСТЕМЫ ПИТАНИЯ ВОЗДУХОМ ДВИГАТЕЛЯ CUMMINS
РЕМОНТ СМАЗОЧНОЙ СИСТЕМЫ ДВИГАТЕЛЯ CUMMINS
РЕМОНТ ЭЛЕКТРООБОРУДОВАНИЯ ДВИГАТЕЛЕЙ КАММИНЗ
ДАННЫЕ ДЛЯ КОНТРОЛЯ И РЕГУЛИРОВАНИЯ ДВИГАТЕЛЕЙ CUMMINS
СХЕМЫ ФУНКЦИОНИРОВАНИЯ СИСТЕМ ДВИГАТЕЛЯ CUMMINS
ОТЫСКАНИЕ НЕИСПРАВНОСТЕЙ ДВИГАТЕЛЕЙ CUMMINS И СПОСОБЫ ИХ УСТРАНЕНИЯ
ЗОВНІШНІ КОМПЛЕКТУЮЧІ ВУЗЛИ І ДЕТАЛІ ДВИГУНА CUMMINS
МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ПАСПОРТНИХ ТАБЛИЧОК ДОПОМІЖНОГО ОБЛАДНАННЯ ДВИГУНІВ CUMMINS
РОЗШИФРОВКА МАРКУВАННЯ ДВИГУНІВ CUMMINS
ДІЗНАТИСЯ БІЛЬШЕ ПРО БРЕНД І ДВИГУНІВ CUMMINS
ЩЕ БІЛЬШЕ ДОДАТКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПО ДВИГУНІВ CUMMINS
ВИБРАТИ ДВИГУН CUMMINS
ПЕРЕЙТИ ДО ВИБОРУ ДЕТАЛЕЙ ДВИГУНА CUMMINS
- ГУМОВІ ГУСЕНИЦІ - НАЙКРАЩА ЯКІСТЬ ПО НАЙКРАЩІЙ ЦІНІОднією з найбільших груп запчастин в нашому асортименті є гумові гусениці, які підходять для екскаваторів і міні-екскаваторів JCB, CAT, Case, New Holland, Komatsu, Volvo та інших будівельних машин, представлених на ринку.Повна версія статті
- Яким буде колісний навантажувач майбутнього?Огляд нових можливостей продуктивности колісної вантажної спецтехніки, над якими виробники працюють вже тепер.Повна версія статті